Nou de cada deu teleespectadors consideren que TVE ha millorat molt o bastant des de la supressió de la publicitat al gener del 2010, segons una enquesta realitzada per Random per a la Unión de Televisiones Comerciales Asociadas (UTECA). Així, el 55,4 per cent dels enquestats creu que TVE ha millorat molt i un 33,9 per cent que ha millorat bastant, mentre que un 9 per cent considera que no ha variat i un 1,2 per cent que ha empitjorat, d'acord amb els resultats de l'enquesta, realitzada el passat mes de febrer a 1.009 persones i presentada ahir.

Els principals avantatges de la supressió de la publicitat són poder veure els programes sense talls (per un 48,7% dels enquestats), veure pel·lícules des del principi fins al final sense pauses (un 32,9%), que els programes no s'allar?guin i s'estalviï temps (28,5%) i no tenir l'obligació de veure publicitat, ja que, en opinió dels enquestats, és avorrida (14,9%). Tanmateix, els principals desavantatges que hi veuen els espectadors són el canvi en el model de finançament de la cadena, ja que TVE és pública i es paga "entre tots" (23,6%), que ja no es poden aprofitar les pauses publicitàries per fer altres coses (7,9%) o que li interessa veure publicitat (5,1%).

El secretari general d'UTECA, Jorge del Corral, va assenyalar que a l'associació li ha cridat l'atenció que la gent hagi entès que la supressió de TVE afecta els seus impostos, quan aquest punt de vista és "radicalment equivocat", ja que, segons va explicar, els diners que abans ingressava la cadena per publicitat, ara els ingressa gràcies a les noves taxes que paguen les operadores de telecomunicacions i les cadenes privades.