El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) considera que els mitjans públics no haurien de ser altaveus de les opcions "clarament xenòfobes", segons indica en l'informe d'anàlisi de la cobertura de la campanya electoral, en referència a Plataforma per Catalunya. El CAC també valora que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) hagi fet el seguiment polític amb un model de blocs més flexible que el de les eleccions al Parlament i conclou que els mitjans han emès una informació suficient sobre les diverses ofertes electorals que van concórrer a les eleccions municipals del 22 de maig sense "desequilibris notables". D'acord amb el mandat constitucional, la Llei de la comunicació audiovisual assenyala com a principi de referència la no-incitació a l'odi per motius de raça, sexe, religió o nacionalitat. Així, el CAC considera que el servei públic "té també com a missió específica la promoció activa de la convivència cívica". Amb aquest preàmbul, el Consell recorda als mitjans públics no han d'oblidar aquest principi tant en període electoral com durant la resta de l'any, i especialment pel que fa a les emissions de participació directa. Així, considera que no haurien de convertir-se en "altaveus amplificadors de les opcions clarament xenòfobes que posen en perill la convivència i la cohesió social". Pel que fa als mitjans de la CCMA en la darrera campanya electoral, el Consell observa que han incorporat uns criteris "sensiblement més flexibles" que els de la campanya de les eleccions al Parlament, ja que s'ha optat pel principi d'equitat davant del de la proporcionalitat.