Un segell ètic distingirà els mitjans que compleixin el Codi Deontològic

24.07.2013 | 07:39

La Fundació Consell de la Informació de Catalunya va presentar ahir el nou segell de compromís ètic del CIC que té per finalitat transmetre a l'opinió pública que el mitjà de comunicació que l'ha obtingut té un comportament ètic en l'obtenció, elaboració i la difusió de la informació mitjançant l'exhibició d'un signe distintiu que ho acrediti.
El Consell de la Informació de Catalunya l'atorgarà als mitjans de comunicació que es comprometin a respectar les normes ètiques del Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes de Catalunya i a publicar les resolucions del CIC que els afectin a través de la publicació o el programa que hagi estat objecte d'una reclamació o d'una actuació d'ofici. Els mitjans de comunicació que desitgin obtenir el segell ho hauran de sol·licitar a la Fundació a la qual hauran d'estar adherits i pagar la quota que els correspongui. Així mateix, es comprometen a inserir el logo, distintiu del segell de compromís, en un lloc visible del seu mitjà i de la seva pàgina web, si la tinguessin, així com difondre'l entre els destinataris de la informació.
Televisió de Catalunya, Catalunya Ràdio, El Periódico, El País, La Vanguardia, la SER Catalunya i 25 mitjans més formen part del Consell de la Informació de Catalunya. Aquests mitjans associats, si ho reclamen i fan el tràmit, obtindran aquest segell, segons va explicar el fins ahir secretari general del Consell Lluís de Carreras. Així mateix, van alertar que el segell de compromís podrà ser revocat pel plenari del CIC si el mitjà ha infringit dues o més vegades durant un any natural el Codi Deontològic del Col·legi.
A la roda de premsa també es van presentar el nou president del CIC Roger Jiménez i el secretari general Albert Garrido, que substituiran a la fins ara presidenta Llúcia Oliva i al secretari general Lluís de Carreras.

Enllaços recomanats: Premis cinema