Només el 15% del consum televisiu entre el públic infantil és en català

06.06.2015 | 07:05

El canal Clan, de Televisió Espanyola, lidera l'audiència de públic infantil a Catalunya, seguida de Boing, Disney Channel i Super3, segons recull el Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual a Catalunya del primer quadrimestre del 2015 del CAC, presentat dijous. Segons l'informe, el consum televisiu en català entre els nens és d'un 15%, una xifra que genera "preocupació" a l'ens públic. Segons el vicepresident de l'ens, Salvador Alsius, la situació s'explica per l'àmplia oferta de les televisions estatals, una circumstància a la qual s'ha sumat la reducció horària de la qual va "ser víctima" el Super 3 quan va haver de compactar l'oferta infantil i cultural. "TV3 té una molt bona oferta, però en castellà és molt més àmplia", va reblar Alsius.
El rànquing dels programes més vistos per teleespectadors infantils entre 4 i 12 anys a Catalunya el lidera el partit de la Lliga de Campions entre el FC Barcelona i el PSG a TV3, seguit de Bob Esponja a Clan, Doraemon del Super3, La panda de la selva al rescate de Clan i Hora de aventuras de Boing. Aquestes són algunes de les dades que apareixen al Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual a Catalunya (BIAC), que a partir de l'onada presentada aquest dijous, actualitzarà les dades cada quadrimestre.
El Butlleti també indica que els grups privats han superat l'oferta pública durant el primer quadrimestre del 2015 a Catalunya. Mediaset España, amb 6 canals, lidera l'audiència dels grups televisius, tot i haver-ne perdut dos el 2014. Atresmedia en perd tres, i amb quatre cadenes es manté en segona posició. El grup públic català, amb 4 canals, se situa en tercera català. Els grups que emeten en català -CCMA i Godó- sumen el 20% de l'audiència. TV3 ha mantingut el primer quadrimestre la lidera posició del rànquing d'audiència, seguida de prop per Telecinco.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema