La ciència ha demostrat que la xafarderia és una eina molt eficaç per socialitzar i analitzar la nostra pròpia conducta moral. Dues terceres parts del que parlem en les nostres converses quotidianes són xafarderia; el contingut essencial del qual es nodreix la premsa sensacionalista encarnada en publicacions com els tabloides britànics. El programa de La 2 La Noche Temática s'apropa avui a aquest tipus de premsa i els seus discutibles mètodes, posats en evidència després de l'escàndol de les escoltes de News of the World, i a la quinta essència de la xafarderia a través dels documentals ¡Tabloides! Todo por una exclusiva i Toda la verdad sobre el cotilleo.

El primer analitza el paper social que tenen els tabloides al Regne Unit. Amb un tiratge de diversos milions d'exemplars cada dia, aquests diaris són els líders en venda amb els seus escandalosos titulars. Durant dècades, la premsa sensacionalista ha exercit una enorme influència sobre els famosos i la classe política britànica. Al capdavant d'aquesta premsa sensacionalista s'hi troba el magnat Rupert Murdoch, un home envoltat d'escandols i denúncies. El segon reportatge tracta sobre com la xafarderia ha estat una constant al llarg de la història de l'home.