«60 minuts» descobreix la realitat del gran negoci de les nenes model

28.10.2015 | 07:14
«De nena a model», un negoci massa rendible.

Tot i la falta de similituds òbvia entre Sibèria i Tòquio, una pròspera indústria de models connecta aquestes dues regions tan diferents i tan distants. De nena a model (Girl model), el documental que aquesta nit estrena l'espai 60 minuts (23.20 h, 33) segueix dues protagonistes d'aquest negoci: l'Ashley, una model que recorre zones rurals de Sibèria a la recerca de cares noves per enviar-les al mercat japonès, i un dels seus descobriments, la Nadya, una nena de tretze anys, que és contractada i allunyada del seu entorn per dur-la al centre de Tòquio amb la promesa d'una carrera exitosa i rendible.
Després del descobriment inicial de la Nadya per part de l'Ashley, rarament es tornaran a trobar, però les seves històries queden inextricablement unides. A mesura que creix l'optimisme de la Nadya per rescatar la seva família de les dificultats econòmiques que pateix, els seus somnis contrasten amb la visió més esgarrifosa de l'Ashley sobre la influència corrosiva d'aquesta indústria. La producció de POV i CBC dirigida per David Redmon i A. Sabin, és una aproximació lírica a un món que mostra de manera crua les diferents versions d'una realitat que parla de dones molt joves arrencades del seu entorn.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema