L'anunci de la pròxima edició de la Marató de TV3, que se celebrarà el 13 de desembre i estarà dedicada a la diabetis i l'obesitat, és un tràiler de terror dirigit per Jaume Balagueró amb el missatge «tenir diabetis fa por, no saber-ho és terrorífic». El missatge va en línia amb el lema de la Marató, «Un de cada quatre tenim diabetis o obesitat i la meitat no ho sabem», amb el qual es vol conscienciar la població de la importància del diagnòstic d'aquestes malalties, que no presenten símptomes evidents però provoquen problemes de salut greus a llarg termini.

En l'anunci es veu l'actriu Mar del Hoyo caminant pels passadissos d'un hospital on fallen els fluorescents, al més pur estil de les pel·lícules de por, i en paral·lel, un electricista que agafa una caixa d'eines, com un assassí preparant l'arma. En un moment donat, tots dos es creuen en el que seria el màxim moment de tensió, i tot seguit ella entra a la consulta, on un doctor interpretat per Joan Carles Gustems li diu que té diabetis.

L'anunci s'ha rodat a Torrebonica, un hospital abandonat de Terrassa, i Balagueró ha destacat que el va seduir des del primer moment aquesta idea de «jugar amb la por» i col·laborar amb una cita com La Marató de TV3. «Em sento profundament feliç», va assegurar en la roda de premsa de presentació del veterà programa solidari de TV3, la direcció de la qual li va confiar l'agència de publicitat Ogilvy, que ha estat qui ha decidit aplicar tints de terror a la imatge d'aquesta edició.

A part de l'anunci de televisió, que es pot veure des d'ahir, la Marató de TV3 també va presentar el cartell que serà la seva imatge fins al 13 de desembre, en el qual es juga amb la idea que una de cada quatre persones té diabetis o obesitat. Així, es mostra una cara formada per faccions de quatre persones diferents: un home i una dona grans, i dues de joves.

La 24a edició de La Marató, que s'ha avançat al 13 de desembre per no coincidir amb les eleccions generals previstes per al 20, serà presentada per Toni Cruanyes i Ana Boadas.