La Marató de TV3 va recaptar un total de 7.015.367 euros per impulsar la investigació sobre la diabetis i l'obesitat, durant les 15 hores que va durar l'emissió en directe de diumenge. Segons va informar ahir TV3, la jornada, que va començar a les 10 del matí i va finalitzar ben entrada la matinada, va ser un èxit gràcies a les desenes de milers de donatius rebuts al telèfon 905115050 i el paper actiu dels 2.300 voluntaris i de milers de ciutadans que hi van col·laborar.

Al tancament de l'emissió de l'espai televisat, els presentadors Ana Boadas i Toni Cruanyes van acomiadar el programa amb una recaptació superior als set milions d'euros, una xifra encara provisional que s'incrementarà amb les donacions que es rebin fins al tancament definitiu de l'edició, el 31 de març del 2016. No obstant això, la xifra d'enguany és lleugerament inferior a la de l'any passat, quan l'edició centrada en les enfermetats del cor va tancar amb una recaptació de 8.864.016 euros (11.403.593 euros va ser la xifra final).

Durant la jornada solidària, TV3 va entrevistar una trentena de testimonis que van explicar què suposa conviure amb diabetis o obesitat. L'entreteniment també va tenir molt protagonisme i músics i artistes de totes les disciplines van amenitzar el dia. Així, els espectadors van poder gaudir de les actuacions en directe de Sopa de Cabra, Estopa, Carlos Baute, Nyandú, Black, Miquel Abras, Rozalén i Pepet i Marieta, entre d'altres.

Menys audiència

Aquesta edició del programa solidari de Televisió de Catalunya ha estat una de les menys seguides per l'audiència, en comptar amb una mitjana de 311.000 espectadors (15,1% de quota), al llarg del dia. ?L'any passat, van ser 409.000 els espectadors que van seguir la transmissió en directe, amb un 19,5% de quota, i l'edició de 2013, centrada en les malalties neurodegeneratives va registrar una mitjana de 459.000 espectadors amb una quota del 21,1%. Amb tot, i segons va informar ahir la cadena pública, 2.496.000 espectadors van veure en algun moment del dia La Marató de 2015.