TV3 va tancar l'any 2015 sent líder l'audiència a Catalunya, amb una quota anual del 12,5%, només una dècima menys que l'any 2014. No obstant això, la televisió pública ha marcat aquest any passat any la dada més baixa de la seva història, després de patir una davallada constant des del 18% registrat el 2008. Segons l'informe anual de Kantar Media, TV3 encapçala un rànquing on Telecinco continua en segona posició, amb una quota de l'11,6% i Antena 3, tercera amb un 11,3%. A continuació s'ha situat La 1 de TVE amb el 7,3%, seguida per Cuatro, amb el 7,0% i La Sexta, amb el 6,6%. Les cadenes temàtiques de pagament han crescut i tenen un 6,2% mentre que 8TV tanca l'any amb el 3,3% i La 2 se situa en un 2,3%.

Les bones xifres de la sèrie de sobretaula La Riera, espais d'humor com PolòniaCrackòvia, estrenes de ficció com Merlí o la tercera edició del talent showOh Happy Day, juntament amb els informatius, han fet que TV3 s'hagi emportat la primera posició del rànquing. La cadena de la CCMA també es va alçar amb el lideratge en la nit de Cap d'Any. La transmissió de les campanades, enguany a càrrec d'Àngel Llàcer i Chenoa, va ser seguida per 669.000 espectadors, amb una quota del 29,8%.

En l'àmbit estatal, Telecinco, la cadena principal del grup Mediaset, ha estat la més vista per quart any consecutiu, amb una quota mitjana de pantalla del 14,8%, seguida per Antena 3 (Atresmedia), amb el 13,5%, i per La 1, el 9,8%. Amb aquestes dades, la primera cadena de Televisió Espanyola marca un nou mínim històric en un any farcit de polèmiques. El retorn de velles glòries com José Luis Moreno, amb La Alfombra Roja Palace, Los Morancos, Ramón García i Ernesto Sáenz de Buruaga han acabat en fracassos estrepitosos en una graella on només el programa En la tuya o en la mía de Bertín Osborne s'ha consolidat com el gran encert.