"Sense ficció" analitza pros i contres de la nova indústria del transport marítim

05.07.2016 | 00:00
"Freightened. El preu real del transport marítim", avui a TV3.

Les companyies de transport marítim més grans tenen ingressos comparables als d'empreses com Microsoft i els vaixells són una baula vital en la cadena de subministrament de la societat moderna. El 90% dels productes que consumim a Occident es fabriquen a l'estranger i ens arriben per vaixell. La indústria del transport marítim és la peça clau en l'economia mundial i constitueix la base del nostre model de civilització; sense aquesta indústria, seria impossible complir les creixents demandes de 7.000 milions d'humans. No obstant això, el funcionament i les normes d'aquest negoci continuen sent, en gran mesura, desconegudes per a molts, malgrat que els costos ocults que se'n deriven ens afectin a tots. A causa de la seva grandària, els vaixells de càrrega ja no caben als ports tradicionals de les ciutats i s'han traslladat fora de la vista del públic, darrere de barreres i punts de control.
El documental Freightened. El preu real del transport marítim, que TV3 estrena aquesta nit dins l'espai Sense ficció, respon a preguntes com: Qui mou els fils d'aquest negoci de milers de milions de dòlars? En quina mesura controla aquesta indústria els nostres responsables polítics? Com afecta aquesta indústria el medi ambient per sobre i sota dels nivells del mar? I com és la vida per als mariners moderns? Portant-nos en un viatge a través de mars i oceans, el documental revela totes les cares del transport marítim a escala mundial i para atenció en les conseqüències d'una indústria del tot desconeguda.
Es tracta d'una ambiciosa investigació internacional que va ser estrenada a la televisió el mes de febrer als canals France 5 (França) i RTS (Suïssa) i el 30 de març a Das Erste (Alemanya).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema