La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha incoat un expedient sancionador contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE) per la possible emissió de publicitat encoberta durant l'emissió del programa Masterchef, cosa que podria suposar una sanció d'entre 100.001 i 500.000 euros per a la corporació pública.

Segons informa el CNMC en un comunicat, RTVE hauria vulnerat presumptament l'article 18.2 de la Llei general de comunicació audiovisual (LGCA) en emetre en el programa Masterchef de La 1 publicitat sense identificació que podria ser qualificada d'encoberta.

En concret, la infracció s'hauria produït en el programa del 18 de maig del 2016, redifós el dia 21 del mateix mes, quan RTVE va emetre publicitat de la Bodega González Byass i dels seus productes: els vins Tío Pepe, Viña AB i Alfonso, Noé y Beronia. Aquests fets estan tipificats com una infracció administrativa de caràcter greu, segons la LGCA.

La CNMC ha recordat que la incoació de l'expedient sancionador no en prejutja el resultat final. Ara, s'obre un període de sis mesos per a la instrucció de l'expedient i la resolució. RTVE disposa també d'un termini de 15 dies per presentar al·legacions.