El Comitè Olímpic Internacional (COI) va aprofitar la cerimònia de clausura dels Jocs Olímpics de Rio de Janeiro d'enguany per llançar el seu propi canal digital. Es tracta d'una plataforma d'internet d'accés gratuït que inclourà programació esportiva i original cada dia de l'any.

L'anomenat Canal Olímpic, que exhibirà competicions esportives en directe, noticiaris, documentals i programes sobre els millors moments de l'esport i la vida dels atletes, va començar a funcionar el diumenge després de gairebé dos anys d'esforços del COI per comptar finalment amb un canal de televisió propi.

Julia Michaels, juntament amb l'estrella mundial de música electrònica DJ Kygo, va ser l'encarregada d'anunciar el llançament oficial d'aquest projecte després de la desfilada dels atletes. Després que Michaels interpretés la cançó Carry Me, les pantalles gegants de l'estadi de Maracaná van exhibir un vídeo preparat pel Canal Olímpic en què alguns atletes olímpics ballen per a les càmeres.

El vídeo és el primer dels 2.600 continguts digitals amb què ja compta el Canal Olímpic per a la seva programació. Aquests continguts inclouen també peces produïdes durant la celebració d'aquests Jocs Olímpics 2016. Al final del vídeo, cinc medallistes olímpics es van unir a Michaels per celebrar al costat dels artistes el llançament del canal.

La programació del Canal Olímpic recau sobre 91 persones de fins a 21 nacionalitats diferents, totes elles vinculades a l'OBS (Olympic Broadcasting System). Els programes s'emetran en anglès però amb la possibilitat de subtitular-los en nou idiomes.

Audiències olímpiques d'RTVE

Són molt pocs els qui han pogut escapar de les urpes d'un monstre com els Jocs Olímpics. L'emissió de la cita olímpica ha estat seguida en algun moment per 31.959.000 persones, xifra que suposa un 71,8% de l'univers televisiu. L'emissió més vista va ser la semifinal de bàsquet masculí que enfrontava Espanya amb Estats Units, amb gairebé 3 milions d'espectadors i un 31,1% del share. Teledeporte va batre el seu rècord el dia 13 amb l'emissió de la semifinal de tenis Nadal-Del Potro amb 2,3 milions d'espectadors i un 24,9% de quota de pantalla.