Paula Vázquez ha trigat tres anys a tornar a la televisió perquè no li oferien projectes com El Puente, que la «va fascinar per la innovació» i que considera «el pas natural en l'evolució del reality perquè fa molts anys que s'està fent el mateix». Aquesta nit, a les 22 h, el canal # 0 de Movistar + estrena aquest programa de format original produït en col·laboració amb Zeppelin TV, en què 15 desconeguts viatgen a la Patagònia argentina per enfrontar-se al repte de construir un pont de 300 metres per accedir a una illa on els espera un cofre amb 100.000 euros.

«Les estratègies són un pilar, no la supervivència, perquè compten amb menjar i aigua potable, tot i que no tenen llum ni aigua corrent», ha avançat la presentadora gallega, ja que seran els concursants els que triïn qui guanya i el guanyador, si decideix repartir el premi i en quin percentatge.

Encara que és un « reality d'aventura» i amb «grans dosis d'emoció», una de les novetats que aporta aquest format inèdit és «la manera d'explicar, propera a la ficció», destaquen el director de la cadena generalista de Movistar, Fernando Jerez, i el director general de Zeppelin TV, Álvaro Díaz. «La proposta estètica és aclaparadora, es cuida moltíssim la imatge i el so, als quals en els reality no se'ls ha prestat atenció», subratlla el responsable de la productora, que fa tres anys que treballa en el nou format. La majoria dels participants van ser triats per «recerca directa», per tenir un perfil que s'allunyés del d'altres concursants de telerealitat, com La isla i Supervivientes, actualment en emissió a La Sexta i Telecinco, respectivament, programes dels que El puente es desmarca a través de la diferenciació. «És un reality. Aquí acaben les similituds», assevera Díaz.

Descobrir les històries i perfils de cada concursant al llarg dels vuit episodis, a través d'uns paisatges amb «una bellesa descomunal», apropant l'espectador als motius pels quals s'embarquen en aquesta aventura en un moment crucial en les seves vides, és un altre dels atractius del que busca ser «un bon programa d'entreteniment», en paraules de Jerez.