Segons revela l'informe «Televisió en obert. Contribució a la societat espanyola», elaborat per la consultora Deloitte, els espanyols dediquen una mitjana diària de 233 minuts a veure la televisió. D'aquest temps, el 93% el dediquen a canals en obert, mentre que el 7% restant es destina a la programació dels canals de pagament. Segons l'estudi de la consultora, els ingressos de la televisió en obert representen el 63% del total del sector televisiu: dels 5.585 milions d'euros que es va embutxacar el 2015, 1.802 milions d'euros van ser ingressos de la televisió en obert, mentre que 1.718 milions provenien de subvencions. La televisió de pagament va facturar els 2.065 milions d'euros restants. Tot i això, el pes de la televisió en obert, pel que fa a la recaptació, ha baixat respecte d'anys anteriors. El 2011 els seus ingressos representaven el 72% del total del negoci, mentre que el 2015 suposaven el 63%. Tot i així, la responsable de l'estudi, Concha Iglesias, ha avisat que la inversió mundial en publicitat creixerà un 2% i ha instat les televisions perquè aprofitin l'ocasió.