El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha tret a exposició pública un nou projecte de variant per les comarques gironines. Si dimecres va ser la variant de Llambilles ahir també ho van fer els estudis d'un nou traçat per al desdoblament de la C-66 entre Bordils i Medinyà que connectarà amb l´AP-7 (Sant Julià de Ramis). El nou traçat correspon a l´adaptació del nus de Medinyà a l´ampliació de l´AP-7, tenint en compte l'afectació a l'entorn de la plana del Ter. L´obra té un pressupost de 77 milions d´euros.

La nova carretera té una longitud de 3,4 quilòmetres entre l´enllaç del Celrà i l´enllaç amb l´autopista AP-7, a uns 800 metres de distància del nucli de Medinyà, des d´on, alhora, connectarà amb la N-II a través de la GI-633. Segons va informar el PTOP, el traçat segueix una línia recta «molt similar» al que ja s´havia proposat anteriorment d´uns 1,5 quilòmetres. A continuació, l´autovia descriu un arc per a dirigir-se al nord i creua la plana del Ter amb un gran viaducte de 790 metres de longitud. Un cop salva el viaducte, es preveu un enllaç format per una rotonda a diferent nivell. D´aquesta rotonda, parteix un vial d´uns 250 metres de longitud per a connectar amb a l´actual GI-633, sobre la qual es construeix una altra rotonda.

En el tram final de la C-66 es forma una àrea de peatge per als moviments cap a i des de l´autopista AP-7. Segons va explicar el departament «l´enllaç amb l´autopista, quan aquesta estigui ampliada, estarà format per un pont sobre l´AP-7, un bucle al costat oest de l´autopista i els ramals de connexió corresponents». L´autovia C-66 estarà formada per dues calçades separades per una barrera de formigó d´un metre d´amplada. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d´1,5 metres. Tanmateix s´ha previst la formació d´un tercer carril en un tram d´uns 2,1 quilòmetres, per la proximitat entre els dos enllaços de Celrà i de la GI-633). El projecte s´enmarca en les actuacions que han de millorar la capacitat i la funcionalitat de les vies de l'Anella de les Gavarres. Aquest és un segon projecte ja que es preveia el tram final del desdoblament de la C-66 es connectés amb l´A-2,com una calçada lateral de l´AP-7 cap a Girona i connectava en sentit Figueres amb la N-II.