Per mala sort dels Reis, ahir van començar oficialment les rebaixes d'hivern a tot Catalunya amb descomptes que a Girona arriben fins al 70%. Però malgrat aquesta temptadora xifra, la majoria de comerços van començar a oferir els seus descomptes amb la xifra que redueix el producte a meitat del preu. Entre el 40% i el 60% són els descomptes més habituals encara que els productes no siguin d'una nova temporada que encara no ha arribat.

Després que la meitat de les comarques gironines es llevessin ahir amb el paisatge més o menys blanc per les nevades del dimarts i la matinada del dimecres, i els que esperaven amb il·lusió començar el dia de rebaixes amb la neu però que es van trobar amb sol i les temperatures més baixes del nou any i també de l'anterior, el tradicional dia 7 de rebaixes no va decebre els comerciants gironins. Des de primera hora, els més matiners i a la vegada histèrics compradors a la caça d'aquella peça de roba que han estat vigilant durant el desembre, van assetjar les portes dels comerços. La resta, gent que va a aprofitar els bons preus amb mesurada tranquil·litat, van passar el gèlid dia passejant pels carrers de les ciutats i pobles gironins en busca de les millors ofertes o, simplement, a canviar el que els Reis no van aconseguir endevinar.

Durant tota la jornada els carrers dels principals comerços gironins i centres comercials van registrar una afluència de públic notable, tenint en compte que es va tractar d'un dia feiner per a la majoria de la població, i el nombre de vendes es va mantenir a l'esperat pels principals presidents del comerç de les comarques de Girona. Segons ells, tant el nombre de visitants com les vendes han estat bones, al nivell de l'esperat i, fins i tot, amb alguna sorpresa de més. Amb tot, es van voler mantenir prudents a l'espera d'una evolució favorable pel sector comercial, a la vegada que van voler espantar ocells sobre la "psicosi" encadenada per la crisi econòmica i que s'ha acabat convertint en una crisi comercial que, com diuen alguns d'ells, "la pateixen", no pas la provoquen.

En aquest sentit es va manifestar ahir el gerent del centre comercial Espai Gironès, Pau Jordà, qui va estimar l'afluència de públic en uns 45.000 visitants durant tot el dia, una xifra que en els propers dies podria ascendir als 65.000. Segons ell, "la impressió és bastant bona", amb "gent des de primera hora i cues en les botigues". Encara que molts també miraven va afirmar que, després d'una "bona" temporada de Nadal, segons ell, les rebaixes "encara han d'anar creixent". No obstant això, ahir es va parlar més de "sensacions" i "impressions" que no pas de dades i xifres concretes. També perquè, en general, no es vol que afecti en l'orientació d'uns clients "bombardejats" per la crisi. Malgrat que aquesta sigui real, els comerciants van demanar confiança en l'adquisició de productes i van censurar aquells que pronostiquen unes rebaixes negatives pel sector a l'espera del que pugui passar.

Per la seva part, el representant dels comerciants d'El Centre, Josep Maria Noguer, també va coincidir en les bones sensacions, amb "molta gent passejant i comprant" i va afegir que "després de les tormentes que sentim i ens han dit, en què semblava que la cosa aniria malament, per ser el primer dia estem molt contents". Segons ell, "la gent ha respost", amb més confiança i també va pronosticar que les "previsions seran bones en funció de la pauta del primer dia".

D'altra banda, la directora de Pimec Comerç Girona, Marta Julià, va assegurar que "l'esperança en les rebaixes hi continua sent", encara que es va mantenir prudent "davant l'evident frenada de consum". Tot i això, va considerar que en un sol dia "no es pot ser partidari de fer valoracions" sobre xifres de vendes de cara a donar dades fiables. Tot i això, va desitjar que "siguin unes bones rebaixes pel bé del sector" i que "aquesta por psicològica amb la crisi del comerç, que l'està patint i no està en crisi" amb unes rebaixes "importants", serveixin per incentivar el consum i completar una campanya de Nadal "no tan bona com l'esperada".

Així doncs, les bones "sensacions" per part dels comerciants va ser correspost pels visitants que, si més no, van sortir al fred carrer després d'aguantar el díficil any.