L'Estat preveu posar d'aquí a pocs dies a informació pública el nou projecte del tram Sils-Maçanet de la Selva del desdoblament de la futura A-2, de 4,7 quilòmetres de longitud. Aquest anunci de la Subdelegació del Govern a Girona arriba ara, un any després que les obres d'aquest tram gironí de desdoblament de la N-II s'aturessin a causa que l'adjudicatària Copcisa va decidir abandonar l'obra, perquè aquesta s'havia encarit.

El traçat d'aquesta part de nova autovia en terres selvatanes es va adjudicar fa quatre anys i estava previst que s'acabés a finals de l'any 2010. Uns terminis que en cap cas es compliran, perquè en primer lloc, l'Estat com avançava Diari de Girona fa pocs dies, afirma que és "prematur" fixar una fi del desdoblament i, en segon lloc, perquè ara amb el projecte modificat -que hauria de rebaixar el cost de l'obra i que es va modificar segons les peticions dels municipis afectats- caldrà tornar-se a posar a exposició pública, licitar i adjudicar, un fet que s'allargarà en el temps.

Les obres de desdoblament de la futura autovia en aquest tram selvatà es van iniciar amb l'aplanament dels terrenys el març del 2008 i, actualment, el seu aspecte és més o menys el mateix, però amb senyals d'abandonament.

Caldes-Sils, a punt d'ajudicar

Un altre tram aturat de les obres de la futura autovia A-2 i que també transcorre per la Selva és el que va de Caldes de Malavella fins a Sils. En aquest cas, els treballs estan paralitzats des de fa tres mesos i el que ho va provocar són els problemes amb una de les empreses que formaven la UTE. En concret, una de les empreses, Begar Construcciones y Contratas, va presentar un concurs de creditors i un ERO i, per tant, es van aturar les obres. L'Estat, davant d'això, es va donar un termini de tres mesos per reprendre els treballs, i segons fonts de la Subdelegació del Govern a Girona d'aquí a pocs dies hi haurà l'adjudicació d'aquest sector, perquè el tema ja està gairebé tancat, asseguren.

El tram Caldes-Sils havia d'estar enllestit a finals d'aquest any però el ritme lent fins que es van aturar i aquests entrebancs n'allarga els terminis. Cal recordar que són uns treballs que es van adjudicar el març del 2009 i es van iniciar llavors, però tot sembla indicar que seguiran la mateixa tònica que l'únic tram gironí de l'antiga N-II que està fet, el de Fornells de la Selva a Caldes, on es van tardar 4 anys per fer 8 quilòmetres.

L'únic sector selvatà on encara s'han d'iniciar les obres és el de Maçanet de la Selva fins a Tordera, i es podrien iniciar a principis de l'any vinent. Per altra banda, l'altre tram gironí per desdoblar és el Medinyà-Orriols. Es va adjudicar el març d'aquest any i encara no s'han iniciat.