Ryanair aterra a Barcelona

Ryanair reduirà vols de Girona si AENA no abaixa les taxes

Michael O'Leary revela que amb la implantació de l'aerolínia al Prat l'aeroport gironí perdrà un 36,8% de vols

 07:42  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ALBERT SOLER | GIRONA O caixa, o faixa. Si AENA baixa els costos a l'aeroport de Girona, Ryanair hi crearà més rutes. Però si els costos es mantenen com fins ara Ryanair anirà deixant caure les seves operacions a Girona a un ritme del 5% o el 10% anual, fins deixar-lo en un aeroport residual. Així de dur es va mostrar ahir el president de Ryanair, Michael O'Leary, i com per deixar clar que l'advertència va de debò, va revelar que l'inici de les operacions de la seva companyia al Prat -que va tenir lloc ahir- suposarà una reducció de vols del 36,8% a l'aeroport de Girona.

O'Leary va assegurar ahir a Barcelona que la seva companyia reduirà el nombre de vols en els aeroports de Girona i Reus a favor del de Barcelona si AENA no abaixa els costos per a les aerolínies en els aeroports petits. La companyia aèria irlandesa va començar a operar des d'ahir a l'aeroport del Prat amb 23 noves rutes aquest hivern, i en els pròxims mesos reduirà el total de freqüències setmanals un 36,8% a Girona i a Reus un 15,2%. Moltes de les rutes que van començar a operar ahir a Barcelona ja es feien des d'aquests dos aeroports.

O'Leary va declarar en roda de premsa que el creixement futur de Ryanair en els dos aeroports catalans on ja operava «depèn de Reus i de Girona», i no de l'aerolínia, i va demanar a AENA que redueixi els costos d'operació en els aeroports menors. «AENA té una estructura de costos sense sentit», va afirmar, ja que tant els aeroports de primera categoria, com el Prat o Barajas, com els aeroports menors, com Girona i Reus, tenen costos similars i molt elevats. Això és així, en la seva opinió, perquè AENA és un ens amb una mentalitat «molt governamental», que no vol apostar pels petits aeròdroms sinó pels grans, per la qual cosa «si pot carregar-los costos alts, ho farà», va dir.

El president de l'aerolínia entén que els grans aeroports hagin de tenir costos alts, ja que AENA ha invertit molts diners en l'ampliació del Prat, però va posar l'exemple d'Itàlia, on els aeroports petits tenen costos molt inferiors per fomentar la presència de les aerolínies. «La terminal de Girona va ser construïda per Franco. Per què el cost és tan alt?», es va preguntar.

O'Leary va explicar que la seva companyia està «negociant amb AENA i amb la Generalitat» per abaixar aquests costos en els dos aeroports i que, si s'aconsegueix aquesta rebaixa, Ryanair «creixerà feliçment en els tres aeroports» catalans, tal com passa a Londres, on la companyia opera en tres aeròdroms diferents.

El president de Ryanair va assegurar que l'empresa ha ofert a AENA i al Govern català «l'oportunitat d'afegir més aeronaus, més rutes i més passatgers» a Girona i Reus, amb el requisit que els costos disminueixin. «L'oferta es manté», va recalcar.

En la seva opinió, «els únics» que poden decidir sobre el futur d'aquests dos aeroports són, precisament, AENA i la Generalitat. «No m'agrada la idea que demanem subsidis, els preus d'AENA són massa alts. Volem costos més baixos, no subsidis», va explicar en referència a les seves demandes.

Si finalment Ryanair i les autoritats no arriben a un acord respecte abaixar taxes, O'Leary va pronosticar que les operacions de la companyia aèria en els aeroports de la Costa Brava i de la Costa Daurada caurà «lentament», al ritme d'un «5% o un 10%» anual.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad