Mercat laboral

Girona és la segona província on més ha pujat l´atur

Després de 5 mesos consecutius baixant la xifra d'aturats puja en 2.073 persones més

 07:11  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

Durant el mes d'agost passat, la desocupació va créixer un 4,34 per cent a les comarques de Girona i, al mateix temps, la Seguretat Social va perdre més d'un miler d'afiliats. El fort increment de desocupats especialment en el sector serveis i en el de la construcció han influït amb aquest resultat negatiu que trenca amb cinc mesos consecutius de descens de l'atur.

SÍLVIA BONET Després de cinc mesos consecutius de descens de la desocupació, la demarcació de Girona va registrar a l'agost un increment de l'atur de 2.073 persones, això és un 4,34% més que al juliol, que situa el nombre de desocupats en 49.864 persones. La dada suposa liderar la intensitat d'increment de l'atur a l'Estat espanyol, només per sota del registre d'Àlaba, demarcació que va experimentar un augment del nombre de desocupats del 5,07%.

En termes anuals, l'atur a la demarcació de Girona va créixer a l'agost un 8,64%, cosa que suposa que hi ha 3.964 inscrits més a les llistes de l'atur que ara fa un any. El sector serveis -amb 1.254 aturats més- i el de la construcció -amb 559 persones més desocupades- han estat els que més han influït amb aquest resultat negatiu.

A banda de l'increment de l'atur, cal afegir la disminució de l'afiliació a la Seguretat Social. Després d'un quadrimestre de pujades, les comarques gironines van perdre 1.255 cotitzants.

Pel que fa al registre del nombre de contractes, a l'agost es van registrar a Girona un total de 14.798, cosa que suposa fer-ne 11.530 ?menys que al juliol.

Pel que fa a la resta de demarcacions catalanes, les llistes de desocupats creixen en tots els casos. A Barcelona, l'atur augmenta de 12.692 persones, un 3,11% més que al juliol, per sobre de la mitjana de l'Estat espanyol, que ha quedat fixada en l'1,56%.

A Tarragona, l'agost tanca amb 59.376 desocupats, cosa que suposa un increment de 1.662 persones ,el 2,88% més que el mes anterior. A Lleida l'atur ha pujat de 276 persones, l'1,09% més que al juliol.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad