Ryanair ha cancel·lat tots els vols estatals i la majoria de vols internacionals amb motiu de la vaga general d'aquest dimecres. Segons ha apuntat la companyia, aquest fet es deu al 'fracàs' del govern espanyol a l'hora de negociar amb els controladors aeris i garantir serveis mínims. Tant és així que ha demanat a la UE que 'eviti' que es produeixin vagues al si dels controladors aeris i l'ha instat a 'acomiadar i substituir' els treballadors que es declarin en vaga. Ryanair ha anunciat que enviarà un correu electrònic a tots els passatgers afectats i que properament publicarà a la seva pàgina web una llista completa de les cancel·lacions de vols.

Segons ha assegurat Ryanair, la seva intenció era operar els vols només amb equipatge de mà per tal de reduir les molèsties als passatgers, 'però és obvi que no serà possible', lamenta. En aquest sentit, demana disculpes als viatgers i reitera la seva petició a la UE perquè 'eviti' les vagues en serveis essencials com els controladors aeris i els serveis relacionats amb els viatges.

La companyia aèria va informar aquest dilluns que operariva només amb equipatge de mà els vols cap a i des de l'estat espanyol, cosa que finalment no ha estat possible.

Per altra banda, va demanar a la Comissió Europea que prengués 'mesures urgents' per 'prevenir més vagues i retards per part dels controladors i que les línies aèries europees i els passatgers deixin de patir més interrupcions dels seus vols'. Aquesta interrupció arribar només una setmana després que Ryanair cancel·lés més de 250 vols a causa de la vaga dels controladors aeris francesos.

Acomiadar els vaguistes

Ryanair condemna el fracàs dels governs europeus en les seves negociacions amb els controladors aeris per tal de 'posar fi' a les seves 'reiterades' vagues. En aquest sentit, insta la UE a prendre mesures similars a les que va prendre Ronald Reagan a principis dels anys 80 quan va acomiadar i substituir els controladors aeris dels Estats Units que es van declarar en vaga ja que considera que són 'un servei vital que no pot anar a la vaga'.

D'aquesta manera, assenyala que hauria de ser 'un sector liberalitzat que permetés la competència entre ells' i que un país hauria de poder gestionar l'espai aeri dels països veïns 'per evitar que els vols siguin cancel·lats o pateixin retards durant una vaga'.