Les previsions que apuntaven a una reducció de vols a l'aeroport de Girona aquest hivern, després que Ryanair comencés a operar al Prat es van confirmar ahir. El director de l'aeroport gironí, Lluís Sala, va informar que la low cost irlandesa elimina aquesta temporada d'hivern set rutes que realitzava l'hivern anterior, i així mateix reduirà un 30% les freqüències de la resta de vols. El director de l'aeroport es va mostrar optimista davant la possibilitat que altres companyies s'instal·lin a Girona a causa del recent augment del preu de les taxes a Barcelona. En aquest sentit, Transavia continuarà volant la temporada d'hivern a Amsterdam, tal com ha estat fent tot l'estiu. Ryanair, per la seva banda, incorpora tres noves rutes que no duia a terme la temporada anterior, que de tota manera són insuficients per compensar la retallada que durà a terme.

L'aerolínia irlandesa Ryanair ha eliminat per aquesta temporada d'hivern -comença el proper diumenge 31 d'octubre i es perllonga fins al 31 de maig- un total de set rutes a l'aeroport Girona-Costa Brava, respecte a les que oferia en la temporada hivernal anterior, i reduirà un 30% les freqüències de vol de la resta. L'aeroport perd les connexions amb Màlaga, Granada, Porto (Portugal), Càller (Sardenya), Bratislava (Eslovàquia), Moss (Noruega) i Edimburg (Escòcia). A canvi, segons va detallar el director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, en una trobada amb els mitjans de comunicació, l'aerolínia estrenarà una nova ruta a Làrnaca (Xipre), que començarà a funcionar l'1 de desembre. També tindrà per primera vegada a l'hivern, vols a Gdansk (Polònia) i Lilla (França).

A més, Ryanair no serà l'única companyia que operarà aquest hivern a Girona, ja que Transavia -que ha volat durant l'estiu a Amsterdam i Rotterdam- manté el vol a la capital holandesa durant l'hivern. L'Aeroport de Girona comptarà amb un total de 46 destins i una mitjana de 472 operacions setmanals. Ryanair suma 45 rutes i una mitjana de 466 operacions per setmana, mentre que Transavia oferirà una ruta i sis operacions setmanals.

Sala va reconèixer que amb l'entrada de Ryanair a Barcelona "es perd una àrea d'influència important", i que per això s'ampliarà la zona d'influència cap a França. Ryanair ha abandonat Marsella i a Girona estem preparats per potenciar el nostre aeroport", va manifestar el director.

Més barat que Barcelona

En aquest sentit, l'augment de taxes a l'aeroport de Barcelona també pot facilitar que noves companyies optin per Girona.

Lluís Sala vaa qualificar de "molt bona notícia" la nova organització d'aeroports -de la qual depenen les taxes- proposada per Aena i va detallar que, segons l'escenari plantejat actualment per al 2011, les companyies que operin des de Girona pagaran un 27% menys de taxes que les que escullin fer-ho des de Barcelona.

Per això, Sala entén que es produirà un "canvi d'escenari" que pot propiciar que noves companyies, i també d'altres que ja havien operat anteriorment a Girona com Wizz Air, es decideixin a establir-se aquí perquè seran més competitius que si ho fan a Barcelona.

Sala també creu que una de les oportunitats per potenciar l'aeroport gironí és atraure més turistes dels països de l'Est d'Europa. Aquest any, malgrat quantitativament no són xifres importants, els turistes procedents de països com Eslovàquia, Lituània i Sèrbia han crescut molt. Per exemple, en un any han passat de 400 a 10.000 els turistes serbis que han arribat a Girona.