"Qui pensi que les vagues encobertes, el temps, o les incidències dels últims dies posaran en dubte el futur de la línia fins a Portbou, s'equivoca". El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va ser contundent a l'hora de deixar clara quina és la voluntat de futur del govern respecte a aquesta connexió.

Nadal va apuntar que actualment entre Figueres i Portbou hi ha una circulació diària d'onze trens en doble sentit i que l'objectiu passa no només per "mantenir sinó per reforçar" un tram que s'ha de completar amb el futur sistema de Rodalies de les comarques de Girona.

El traspàs, sobre la taula

D'altra banda, el conseller va ?reivindicar la predisposició de l'actual govern de no incrementar les tarifes dels trens Regionals i de Mitjana Distància mentre durin les obres del Tren d'Alta Velocitat (TAV). Nadal va fer aquesta declaració d'intencions amb vistes al pròxim 1 de gener quan s'ha de fer efectiu el traspàs de Regionals a la Generalitat.

"El compromís de no incrementar les tarifes del tren convencional continua ferm", va afirmar. "Inclús encara que es renovin els combois", va afegir el conseller.

Nadal va anunciar que un dels compromisos del Govern un cop s'hagi fet efectiu el traspàs dels Regionals és la generalització de la devolució exprés a totes les línies de Catalunya: "Renfe té clar i la Generalitat que el objetiu de la puntualitat és intrínsec al propi servei ferroviari". I va afegir: "Ara que la devolució exprés és operativa per les línies del nord de forma excepcional, també ha de ser operatiu per a la resta de línies". En aquest sentit, va especificar que aquesta generalització d'aquest servei anirà acompanyat amb milllores en el sistema que s'útilitza actualment. "No volem que sigui només amb mecanismes a l'estació d'arribada sinó incorporar mecanismes informàtics a la devolució exprés", va concretar el conseller, Joaquim Nadal.