Mentre la majoria d'aeroports espanyols continuen augmentant en nombre de passatgers i han començat l'any amb un destacat increment del 6% de mitjana, el de Girona no deixa de presentar xifres interanuals desoladores des que Ruyanair va decidir treballar també des del Prat, a Barcelona. Així, segons les dades donades a conèixer ahir per Aena, el mes de gener van passar per l'aeroport de Girona un 32,5% de viatgers menys que al gener de 2010. Per entendre quina importància ha tingut en tot això Ryanair, basti esmentar que en el mateix període el creixement del Prat ha sigut del 20%.

Els 189.795 passatgers que aquest gener han utilitzat l'aeroport de Girona contrasten amb els 281.056 que ho van fer al gener de 2010, quan encara Ryanair no operava a Barcelona (ho va començar a fer el setembre). Gairebé 100.000 passatgers menys, el que equival a perdre'n una tercera part entre un any i l'altre, que situen l'aeroport gironí molt lluny del top ten dels aeroports espanyols, quan mesos enrere havia fregat estar entre els sis primers. L'explicació no és només que Ryanair -l'única aerolínia que treballa a Girona- s'hagi instal·lat a Barcelona, realitzant rutes que ja feia des de Girona, sinó que això ha significat reduir el número de vols des de l'aeroport nombre.

Ho demostra el fet que el nombre d'operacions -aterratges i enlairaments- a l'aeroport de Girona ha caigut també un 34,7% respecte al gener de 2010, mentre que la mitjana a tots els aeroports espanyols augmentava un 2,7%.

El trànsit de mercaderies és l'única nota positiva per a l'aeroport de Girona, amb un excepcional creixement del 1.781%, si bé en números absoluts això signifiquen només 14.167 quilos. Tanmateix, és de destacar el continu increment en aquest aspecte dels darrers mesos a Girona (en contrast amb el descens de passatgers), una cosa en la qual molt ha de tenir a veure el Punt d'Inspecció Fronterera que s'hi va instal·lar i que, tot i uns inicis difícils, sembla que està essent cada cop més utilitzat.