Els principals agents econòmics i socials de la província de Girona es van reunir ahir per valorar la situació de crisi l'aeroport de Girona i buscar el camí que ha de seguir de cara al futur. En el transcurs de la trobada, les institucions i entitats reunides van apuntar que una possible solució al problema passaria per fer que els grans aeroports, com el del Prat, limitessin els vols de les companyies de baix cost o augmentessin els costos d'aterratge i enlairament.

La reunió, convocada per l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans i formada per representants de la Diputació, les tres Cambres de Comerç (Girona, Sant Feliu i Palamós), FOEG, PIMEC i sindicats es va fer amb l'objectiu de "prendre el pols" sobre l'estat de l'aeroport i decidir quines actuacions s'han de portar a terme d'ara en endavant.

En aquest sentit, les entitats reunides van acordar promoure una reunió d'àmbit català per fer front comú sobre el concurs convocat pel Ministeri de Foment sobre quin ha de ser el nou model de gestió aeroportuària, i per saber quina posició han d'adoptar els aeroports de cares a la privatització d'Aena.

La regidora d'Urbanisme de l'Ajuntament, Isabel Salamaña, va posar sobre la taula la possibilitat que els aeroports catalans actuessin "com un de sol", de forma complementària i no competitiva. "Som conscients que no podem competir amb Barcelona, ni ho volem però demanem a la Generalitat que sigui la veu de tot el territori i defensi els interessos de tots", va apuntar Salamaña, que va reclamar que se segueixi el model dels grans aeroports europeus i fomenti que les low cost es quedin a aeroports més petits com els de Girona o Reus.

En la reunió d'ahir també es va debatre sobre quin és el model de gestió que més convé a l'aeroport de Girona de cara al futur. Per aquest motiu es va acordar la creació d'un informe que valori els pros i contres de tenir un aeroport gestionat pel Govern o per l'Estat, el que s'anomena desclassificació.

Desencallar el tema Ryanair

Un altre dels acords que va sortir de la reunió d'ahir va ser la voluntat de trobar-se amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per mirar de trobar una solució "a curt termini" de l'aeroport de Girona.

En aquest sentit, tant Pagans com Salamaña van assenyalar que "és bo i necessari que la Generalitat desencalli les negociacions amb Ryanair" i van demanar "esforç imaginatiu" per buscar altres maneres de fer que la companyia irlandesa es quedi, com per exemple a través de crèdits "a llarg termini".