"La meva impressió personal és que Endesa vol acabar d'arreglar-ho tot, amb els empresaris afectats". Així d'optimista es mostra el representant dels empresaris gironins, Jordi Comas -president de la FOEG-, optimisme que es basa en les dades de què disposa, doncs afirma que el 90% dels casos de reclamacions ja han estat atesos. Aquests casos sumen a les comarques de Girona més de 1.300 empreses (que reclamaven en conjunt uns 15 milions), cosa que no significa que només aquestes fossin les afectades, doncs com s'explica a la pàgina 5, hi ha qui per poca quantitat prefereix no dedicar-hi temps i deixar de reclamar.

Jordi Comas explica que davant la dificultat de realitzar una reclamació econòmica global, ja que cada cas tenia les seves característiques particulars, les empreses van optar per dur-la a terme individualment, si bé gestionades a través de la mateixa FOEG, Pimec o les cambres de comerç.

Els pocs casos en que no s'ha arribat a cord entre els empresaris i Endesa, han vingut donats per diferències de criteri a l'hora de valorar les pèrdues, cosa que el president de FOEG troba fins a cert punt raonable: "Entenc perfectament que la companyia elèctrica es vulgui assegurar que ningú s'aprofita de la situació".

S'ha invertit en la xarxa

El representant dels empresaris gironins recorda que aquella nevada en plena crisi econòmica va suposar més dificultats. "Una mica més de les habituals que sempre tenim, però crec que en general l'empresariat gironí ho ha superat amb bona nota", indica.

Pel que respecta a les possibilitats que es repeteixi un cas semblant, Comas ho veu difícil: "segons les consultes que hem realitzat la xarxa elèctrica ha millorat molt, s'hi han realitzat importants treballs, i val a dir que nosaltres vam pressionar força perquè es fes així".