Una de les actuacions més espectaculars en la campanya de prevenció d´incendis forestals d´Endesa és la revisió termogràfica, que permet evitar que les línies s´escalfin massa i s´acabin col·lapsant.

Aquest treball es realitza bàsicament sobre un helicòpter que porta incorporada una càmera d´infrarojos en la part inferior i que permet saber a quina temepratura es troba la línia.

En el cas que algun tram de la xarxa estigui a una temperatura massa elevada, els tècnics deixen la línia sense tensió per recuperar-la. El director a Girona d´Endesa, Francesc Vizcaíno, va explicar que la temperatura habitual ha de ser la d´ambient més un increment d´uns 5 graus aproximadament. Ahir per exemple, si a les 11 del matí hi havia 25º, la temperatura correcta de la línia de 110 kV entre Lloret de Mar i Platja d´Aro havia de ser d´uns 30º, aproximadament. «Tot el que superi això pot indicar un problema», va concretar.

L´increment de la temperatura es pot deure a factors diversos com l´impacte d´un arbre, un niu o un ocell.

Les revisions termogràfiques de la xarxa es complementen amb revisions a peu de torre. Els punts que s´inspeccionen amb més freqüència són els que estan en cruïlles.