El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va advertir que la Generalitat no acceptarà el «xantatge permanent» de Ryanair davant de l'anunci de l'aerolínia de deixar d'operar a Reus i de retallar vols i freqüències a Girona. L'anunci de Ryanair «està en la línia habitual de la companyia», va assenyalar el conseller, qui va recordar que l'aerolínia està incomplint l'acord tancat amb l'anterior Govern a Reus -que s'allargava fins a 2013-, Girona (2011) i Lleida-Alguaire (2014).

En declaracions als mitjans després de comparèixer al Parlament, no va descartar l'opció de portar Ryanair davant dels tribunals si segueix incomplint els acords signats, i va assegurar que l'estratègia de l'aerolínia irlandesa és concentrar-se a l'aeroport de Barcelona i que, per aquest motiu, «s'inventa excuses». Alhora, va recordar que la Generalitat ha presentat a la companyia una proposta que, en termes econòmics, és la mateixa que l'executiu tripartit va fer al seu moment al preacord, és a dir, 7,5 milions d'euros per dos milions de passatgers d'arribada (quatre milions de passatgers en realitat) i quatre milions d'euros més com a contraprestació per les taxes aeroportuàries.

Més suau i contemporitzador va ser Artur Mas

. El president de la Generalitat va negar de forma categòrica que el Govern hagi incomplert cap dels acord signats amb l'aerolínia irlandesa Ryanair, si bé es va limitar a reconèixer que la relació amb l'aerolínia és «complicada» perquè aquesta actua, va dir, «com a mínim, de manera curiosa». Sobre les acusacions realitzades pel vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, sobre l'incompliment d'acords signats, Mas va deixar clar que el Govern els està complint de forma rigorosa, «una cosa que no tothom pot dir», i que «els problemes» arriben quan es volen alterar convenis vigents. Artur Mas, que va fer aquestes declaracions després de visitar la seu a Barcelona de l'agència de viatges online eDreams, va afegir que «ja en parlarem» si en un futur s'han de renegociar els actuals convenis, però va deixar clar un cop més que els convenis signats estan per complir-se, un punt, va afegir, que «desgraciadament» en aquest cas «no tothom té present».

Per la seva banda, Foment del Treball va demanar que es replantegi el model aeroportuari català per evitar la dependència de Ryanair en les instal·lacions regionals. La patronal no hi veu sentit al fet que les companyies de baix cost tinguin un pes rellevant a l'aeroport del Prat.