Un estudi realitzat sobre Internet, les xarxes socials i la premsa digital, deixa clar que la Costa Brava es relaciona tot sovint amb Barcelona. Per a més inri, la curiosa barreja es du a terme sobretot en mitjans de comunicació catalans, que són els que -si més no en teoria- haurien de saber que la Costa Brava finalitza a Blanes (o hi comença, ja que estem parlant del punt de vista barceloní).

L'informe, encarregat pel mateix Patronat de Turisme Costa Brava Girona, posa de manifest que la marca Costa Brava es vincula i relaciona en força ocasions amb la marca Barcelona. El lligam, que té lloc especialment en mitjans de comunicació catalans, s'explica, segons el Patronat, als nombrosos turistes que visiten ambdues destinacions. L'informe analitza en general la presència de la marca Costa Brava a Internet, xarxes socials -blocs, facebook, twitter-, mitjans de comunicació digitals i vídeos, i ha analitzat més de 35.000 mencions nacionals, estatals i internacionals. Això sí, des de la vessant positiva l'informe també posa de manifest que la Costa Brava és "una marca que demana pas". Entre les temàtiques més habituals a la xarxa referents a la Costa Brava hi ha El Bulli, Salvador Dalí i l'aeroport de Girona.

Ressò del conflicte Ryanair

Precisament els mitjans de comunicació digitals -i en aquest cas tant és que siguin nacionals om internacionals- valoren negativament la supressió de vols de la companyia Ryanair de l'aeroport de Girona-Costa Brava.

L'univers de l'estudi és ampli. Entre les més de 35.000 mencions a la xarxa esmentades abans destaca Alemanya, Holanda, Regne Unit, França i Itàlia, principals mercats emissors de turisme per la destinació gironina. Altres països que també han estat analitzats són els d'Europa d'Est, països escandinaus i Amèrica llatina.

Entre les temàtiques filtrades i més comentades en l'àmbit dels blocs hi ha comentaris referents a l'Aeroport Girona-Costa Brava, els pobles turístics de la Costa Brava, i sobre la vida i obra de Salvador Dalí. Entre els mitjans de comunicació les notícies més publicades giren també entorn de l'Aeroport Girona-Costa Brava i sobre el restaurant El Bulli.

Les mencions que fan referència a Costa Brava en el canal Twitter tracten del lloguer d'apartaments turístics a la destinació i, també es fan ressò de l'acció promocional Blogtrip Internacional Costa Brava Girona (#incostabrava), promoguda i organitzada pel Patronat de Turisme.

En el canal Facebook, les fotografies i mencions dels usuaris van orientades a temes vacacionals a la destinació. Finalment, entre els vídeos més visualitzats hi ha els vídeos promocionals de pobles de la Costa Brava.

L'informe posa de manifest que les mencions més habituals fetes per països són: les ofertes hoteleres, per Alemanya i França, els comentaris sobre Salvador Dalí, per Holanda i Itàlia, i les poblacions costaneres on fer vacances junt amb el restaurant El Bulli, pel Regne Unit.

Entre les poblacions més mencionades a Internet en el període analitzat hi ha Lloret de Mar, per la gran oferta turística del municipi i l'elevat nombre de visitants que rep, Blanes, arran de la quantitat d'ofertes presents a la xarxa sobre allotjaments, Roses, sobretot lligat a El Bulli i també per la seva oferta hotelera, Tossa de Mar, l'Escala, Begur, Platja d'Aro i Cadaqués.

El Patronat de Turisme té previst encarregar un segon informe per analitzar l'impacte a l'estiu.