Abertis va anunciar ahir que, a instàncies del Ministeri de Foment, s'hauran d'aturar les obres de pavimentació a l'autopista AP-7 entre Girona i la Jonquera i s'hauran de tornar a licitar. Segons ha pogut saber Diari de Girona, la causa principal de la marxa enrere d'aquest procés, que ja estava aprovat i a punt per iniciar-se, és la vinculació de les empreses adjudicatàries dels treballs amb el cas Gisa, el càrtel d'empreses que presumptament alterava els preus de les subhastes i els concursos públics per beneficiar-se'n. Aquesta aturada pot significar un retard considerable en la finalització de l'adequació de la via, ja que s'haurà de tornar a iniciar tot el procés administratiu. La resta de treballs de construcció del tercer i quart carril podran continuar dins dels terminis previstos. D'aquesta manera, l'asfaltatge del tram Girona-la Jonquera podria acabar als voltants del mes de juny, sis mesos més tard del que marcava el calendari.

L'ombra del cas judicial contra les empreses que podrien haver pactat les adjudicacions d'obres a les carreteres catalanes continua allargant-se. Contra tot pronòstic, Abertis va informar ahir que haurà de posar fre als treballs per fer la capa de rodadura al tram de l'AP-7 entre Girona i la Jonquera. Aquestes obres havien d'adequar el paviment de la via després de tot el procés d'ampliació que ha patit l'autopista. El procés ja estava en la seva fase final, ja que tots els tràmits administratius ja s'havien complert i només faltava que Foment donés el vistiplau i posar-se mans a l'obra.

Ordres de Foment

Tot i això, el Ministeri de Foment ha considerat oportú aturar-ho tot i tornar a iniciar el procés. Les obres hauran de tornar a passar per concurs públic i s'adjudicaran a una altra empresa.

Amb tot aquest enrenou, el procés patirà de nou un retard i no es completarà dins dels terminis que estaven previstos, que en fixaven la finalització per a finals del 2011. La demora podria arribar a ser d'uns sis mesos, ja que s'hauran de tornar a realitzar tots els tràmits administratius per lliurar l'obra a una altra empresa. Així doncs, les obres per veure el final del túnel se situen als voltants del mes de juny.

Des que la Guàrdia Civil va destapar el cas de l'entramat d'empreses que pactaven les adjudicacions de les obres a les carreteres catalanes, aquesta no ha estat la primera vegada que s'han suspès els treballs per la vinculació de les empreses que els havien de realitzar amb el cas Gisa.

En qualsevol cas, l'autopista continuarà presentant un aspecte inacabat, amb una mescla d'asfalt nou i vell i el record de les línies antigues encara visible.

Cinc obres aturades

Tal com informava Diari de ?Girona al mes d'abril, la Diputació i Acesa van decidir paralitzar fins a cinc adjudicacions on se ?sospitava que hi podia haver un pacte ?il·lícit. De fet, Abertis va anunciar ahir que aquests treballs de supressió de les barreres es tornaran a aturar, presumiblement també per la seva vinculació directa amb el cas del càrtel d'empreses.