El departament de Territori i Sostenibilitat preveu que la futura estació que enllaçarà la línia d'alta velocitat amb l'aeroport de Girona ja estigui en funcionament durant l'any 2015. Així ho va anunciar el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, després que la setmana passada el Govern decidís posar a subhasta l'elaboració dels projectes informatiu i bàsic del futur baixador.

Font va concretar que la conselleria preveu que, un cop feta la licitació, els projectes informatiu i bàsic puguin estar enllestits cap a l'any 2013. A partir d'aquesta data començarien els processos per iniciar les obres, que s'allargarien fins al 2015, data en la qual, segons Font, el baixador ja hauria d'estar funcionant. El director general de Mobilitat també va explicar que els projectes tindran un cost d'aproximadament mig milió d'euros. No obstant això, tot i que Territori sembla tenir ben pautats els calendaris d'aquesta infraestructura, els problemes econòmics podrien fer alterar tots els terminis. En paraules de Font, els objectius són els marcats perquè l'estació estigui operativa l'any 2015, això sí, "sempre i quan tinguem diners".

Amb la licitació d'aquests dos projectes, l'actual Govern fa un pas endavant per consolidar una infraestructura que sempre ha defensat. Cap a mitjans d'abril d'aquest any, el conseller de Territori, Lluís Recoder, ja va reconèixer l'aposta del Govern per construir una estació del TAV a tocar de l'aeroport, alhora que l'elogiava assegurant que és "una bona opció" per "millorar les oportunitats" en aquest àmbit.

En aquell moment, Recoder va deixar clar que la "viabilitat" d'aquesta infraestructura estava "totalment garantida", i la prova és l'estudi que va fer encarregar a Font. L'anunci de la creació del baixador també va ser aplaudit en el seu moment per l'empresariat gironí. El president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé va beneir la nova estació afirmant que havia arribat el moment, ara que la majoria de les vies ja estaven construïdes. "No podia ser més oportú fer-ho ara, nosaltres sempre hem dit que és importantíssim que l'aeroport tingui estació", va declarar llavors.

El diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, també va defensar el baixador en una entrevista concedida recentment a Diari de Girona. Concretament, Xuclà va remarcar que "hi ha d'haver un baixador a Girona ciutat i un altre a l'aeroport, i ens hem de fer a la idea del que suposarà això. L'aeroport de Girona tindrà alta velocitat a 500 metres, mentre que el de Barcelona no tindrà alta velocitat". Xuclà va resumir aquest avantatge afirmant que l'aeroport "tindrà un nou començar, a 25 minuts de la Sagrera".

Des de l'oposició, en canvi, els missatges en relació amb el baixador són més cautelosos. Diversos dirigents del PSC han matisat que abans d'anar tan de pressa amb una estació per al TAV a l'aeroport, s'haurien de resoldre altres problemes més urgents.

L'exsecretari de Mobilitat, Manel Nadal, i l'exconseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal van manifestar recentment que abans s'hauria de resoldre el conflicte amb Ryanair. La líder socialista a l'Ajuntament de Girona, Pia Bosch, també va remarcar, el maig passat, que abans de pensar en el baixador de l'aeroport s'havia de concretar l'estació del TAV a Girona ciutat.