L'aeroport de Girona no tornarà a tenir mai més les xifres de 5 milions de passatgers de fa un parell d'anys, però a partir de l'any vinent superarà amb tota probabilitat els 3,5 milions, que no està gens malament en els temps que corren. Ryanair, llimades ja les discrepàncies que mantenia amb el Govern català, va anunciar ahir dinou noves rutes des de Girona que es posaran en marxa a partir de finals de març, i que sumades a les 40 que es mantindran operatives suposaran 59 vols. Alguns tan interessants com el reclamat vol Girona-Madrid, que tindrà dos freqüencies diàries, la recuperació del vol entre Girona i Eivissa quatre dies a la setmana, i la possibilitat de volar per primera vegada des de Girona a Grècia, amb el vol a Salònica, que operarà tres dies a la setmana. El vicepresident de la companyia, Michael Cawley, va anunciar totes aquestes novetats ahir en una roda de premsa a Barcelona -Diari de Girona ja havia avançat ahir mateix que s'anunciarien noves rutes i que probablement entre aquestes hi hauria la de Madrid-, i es va comprometre a transportar un mínim de tres milions de passatgers anuals a Girona, lluny dels cinc que en no gaires llunyanes èpoques havia portat, però cal tenir en compte, com va recordar, que ara Ryanair també opera des de Barcelona. Ricard Font, director general de Transport de la Generalitat, va valorar positivament l'anunci de Ryanair i va calcular que sumat a les altres companyies que operen a Girona el volum de passatgers anuals serà aproximadament de 3,5 milions.

Les noves rutes que posarà en marxa Ryanair a partir de finals de març són a Aarhus (Dinamarca), Bydgoszcz (Polònia), Càller (Itàlia), Cork (Irlanda), Cracòvia (Polònia), Doncaster (Regne Unit), Düsseldorf (Alemanya), Estocolm Skavsta (Suècia), Gdansk (Polònia), Eivissa, Knock (Irlanda), Madrid, Malmo (Suècia), Nador (Marroc), Perugia (Itàlia), Poitiers (França) Skelleftea (Suècia), Salònica (Grècia) i Turku (Finlàndia). De totes aquestes, serà la primera vegada que es podrà volar des de Girona a Salònica, Turku, Knock i Bydgoszcz. I s'havia fet anteriorment, però no amb Ryanair, a Cracòvia (Centralwings) i Nador (Air Europa).

Nou avions a Girona

Cawley va explicar que després de les diferències s'ha arribat a un acord amb la Generalitat "en un terme mitjà entre el que volien les dues parts". El representant de l'aerolínia també va assegurar que l'expansió de Ryanair a Girona, on operarà un total de 59 rutes, no afecta la seva estratègia a l'aeroport de Barcelona. Aquesta és precisament la raó per la qual Ryanair no tornarà a les xifres de 5 milions a Girona, ja que abans tot el mercat de l'àrea de Barcelona utilitzava l'aeroport gironí.

Amb aquest retorn de l'activitat a Girona, Ryanair operarà gairebé un 30% més de rutes que a l'estiu passat. "Vam arribar a tenir un nombre de rutes superior des de Girona, però llavors no teníem tantes operacions des del Prat", va dir Cawley. A més, Ryanair tornarà operar a partir de l'estiu amb nou avions des de Vilobí d'Onyar, en comptes dels quatre que té ara, i espera que l'activitat de la companyia doni feina de manera directa i induïda a 3.000 persones a l'aeroport i la demarcació de Girona.

El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, Juame Torramadé, va manifestar a Diari de Girona que "la valoració que en fem de forma genèrica és positiva. La reconfirmació de les noves freqüències de Ryanair i del vol a Madrid ens satisfà, perquè és una bona notícia que d'entrada es garanteixin 3,5 milions de passatgers, que seran 3,6 o 3,7 comptant els de les altres aerolínies". A més, va explicar que "ara hem de seguir definint el model de futur per a l'aeroport. És un tema que potser ara ha quedat aparcat, però hem de recuperar-lo.

Encoratgem a tots els implicats a treballar per aconseguir un model sostenible que sigui positiu per als interessos de les comarques gironines".

Ricard Font, per la seva banda, va posar l'accent a dir que s'ha creat "un marc estable" en les relacions enrtre la companyia i el Govern. Això significa que hi haurà una comissió de seguiment que valorarà com rendeixen les rutes i la possibilitat que hi hagi canvis, cosa que Font va recalcar que entra dins la normalitat: "Allò important no és que s'eliminin rutes o se'n creïn de noves, cosa que és ben nornal, sinó que es mantingui o creixi el nombre de passatgers".