El Govern català va publicar ahir en el Diari Oficial de la Generalitat l'ordre de serveis mínims durant la vaga de demà, dia en què les urgències sanitàries funcionaran amb normalitat però el transport públic només funcionarà a un terç de la seva capacitat en les hores punta, el transport escolar no queda garantit tot i que els centres educatius d'infantil i primària hauran de tenir, com a mínim, un docent per a cada sis aules. La Generalitat va pactar dilluns a la nit aquests serveis mínims amb els sindicats després d'haver escoltat també l'opinió de les patronals.

Transport públic

Regionals Renfe, Rodalies, metro, l'autobús, i els Ferrocarrils de la Generalitat funcionaran al 33% -un terç de les freqüències habituals- en les hores punta durant la vaga general, mentre que no hi haurà servei durant la resta del dia. Es consideraran hores punta set hores: les que van entre les 06.30 i les 09.30 del matí (3 hores) i les compreses entre les 17.00 i les 21.00 hores (4 hores).

L'ordre publicada en el DOGC aclareix també que aquest 33% de servei de transport en les hores punta -davant del 25% de l'anterior vaga- també afecta a la resta de transport de viatgers i interurbans.

Transport escolar

El transport escolar als centres d'infantil i primària que no tenen transport públic alternatiu es mantindrà, mentre que el servei de llançadora de les terminals de l'aeroport del Prat funcionarà al 50% durant tot el dia, de la mateixa manera que l'autobús que uneix Barcelona amb l'aeroport i que presta l'empresa Express Autobús.

Transport de mercaderies

Es mantindrà l'imprescindible per proveir a establiments sanitaris i farmàcies, com en un festiu, mentre que de la resta de mercaderies, només es transportaran aquelles que per la seva naturalesa no es puguin conservar més de 24 hores.

Aeroport

L'aeroport de Girona preveu una cinquantena d'operacions -entre sortides i arribades- el 29 de març, la majoria en vols de Ryanair. De moment, l'aerolínia només ha anunciat la cancel·lació de l'enllaç Girona-Palma (sortida i arribada). Els serveis mínims fixats pel Ministeri de Foment, han d'operar el 10 % dels vols peninsulars, el 50% dels interinsulars i dels quels enllacen la península amb Canàries, Balears, Ceuta-Melilla, el 20% dels vols amb destins de l'Espai Econòmic Europeu i el 40% de la resta de trajectes internacionals.

Sanitat

En els centres i establiments sanitaris assistencials de titularitat pública i privada, funcionaran normalment els serveis d'urgències i les unitats especials (UCI, UVI, unitats coronàries, d'hemodiàlisi, neonatologia, parts, radioteràpia-quimioteràpia i altres d'urgència vital).

També es faran les operacions quirúrgiques inajornables i els tractaments de quimioteràpia urgents, s'atendrà els malalts ingressats i funcionaran com sempre els serveis de neteja de quiròfans, les ambulàncies i el servei de coordinació d'urgències.

Educació

En els centres d'ensenyament d'infantil i primària (de 3 a 12 anys) hi haurà una persona de l'equip directiu i un docent per a cada sis aules, mentre que en les guarderies treballarà obligatòriament una persona de la direcció i un terç de la plantilla.

Emergències

En els centres d'atenció i gestió de trucades d'urgències i d'emergències com les sanitàries, de policia, de violència de gènere, de bombers o bé les relacionades amb l'electricitat, el gas o l'aigua, es dotarà el personal necessari per prestar el servei de forma habitual.

Serveis socials

Respecte als menjadors socials, treballarà el personal imprescindible, mentre que s'atendran només els casos inajornables o urgents d'ajuda a domicili. Les residències de gent gran o que atenen persones amb disminució comptaran amb el personal propi d'un dia festiu, de la mateixa manera que els centres d'atenció especial.

Administració de la Generalitat

En l'administració de la Generalitat, s'ha dictat un mínim de tres persones per cada centre de fins a 100 treballadors i de quatre en aquells amb més d'un centenar de persones, si bé s'atendran els serveis l'incompliment dels quals pugui suposar perjudicis greus per a algú.