L'Aeroport de Girona-Costa Brava canvia la tendència i torna a créixer en nombre de passatgers després de vint mesos de descens consecutius. Les operacions realitzades també presenten xifres positives, en aquest cas després de 30 mesos de descensos. En el mes de maig, els usuaris van incrementar en un 8,6% respecte al mateix mes de l'any passat, amb un total de 301.253 persones. Es tracta del primer mes amb xifres positives després de 20 mesos consecutius de descensos: agost de 2010 va ser el darrer mes en el que l'aeroport gironí va créixer. El mes en què es va produir una caiguda més forta va ser novembre de 2011.

Dins d'aquest creixement general, cal destacar l'increment del trànsit nacional amb un 212,3% més de passatgers que al maig de 2011. Aquesta xifra es deu, sobretot -van explicar fonts d'Aena- , als dos vols diaris que opera Ryanair entre Girona i Madrid, un dels destins millor valorats per la societat gironina. També és important remarcar el creixement del trànsit internacional de fora de la Unió Europea, amb un augment del 2% en el nombre de passatgers, gràcies als destins que opera la companyia irlandesa amb el nord d'Àfrica: Fez, Marràqueix i Nador (aquest últim nou destí respecte la temporada d'estiu 2011).

Increment d'operacions

En l'apartat d'operacions, durant l'últim mes es van fer 3.064 enlairaments i aterratges, xifra que suposa un increment del 13,4%. L'Aeroport de Girona-Costa Brava havia acumulat resultats negatius a les seves operacions des de novembre de 2009, el que es tradueix en 30 mesos seguits de descensos en comparació amb el mateix mes de l'any anterior. Durant aquest període les caigudes en volum d'operacions van oscil·lar entre el 0,25% en juny de 2010 i el 47,9% el novembre de 2011.

Durant el mes passat, la majoria dels passatgers de l'aeroport gironí procedien de vols de dins de la Unió Europea (en un 85%) en especial de països com Itàlia o Regne Unit. De fet, durant aquest estiu s'han recuperat destinacions importants com són Londres, Brussel·les i Milà. El segon lloc l'ocupen els vols nacionals, seguits dels vols no europeus i, finalment, els passatgers de connexions amb països europeus No UE.

Durant la present temporada d'estiu, que va començar el 25 de març i durarà fins el dissabte 27 d'octubre, l'Aeroport de Girona-Costa Brava compta amb un total de 69 destins diferents i una mitjana de 550 operacions setmanals, 106 més que durant l'estiu passat.

El director de l'Aeroport de Girona-Costa Brava, Lluís Sala, va fer ahir mateix una valoració molt positiva d'aquestes xifres, obtinguda en mig de les dificultats econòmiques actuals, i va assenyalar que l'augment del tràfic suposa un "canvi de tendència" que confirma que "anem pel bon camí".

Per altra banda, va remarcar que aquest creixement s'ha aconseguit gràcies a la "col·laboració de tothom i de forma especial les institucions polítiques i econòmiques que, juntament amb AENA, han treballat en la mateixa direcció", un fet que ha de garantir l'"èxit i futur d'aquest aeroport".

Per a Sala, les 550 operacions setmanals que tenen lloc a l'aeroport aquest estiu demostren que "estem en l'inici de consolidar un aeroport absolutament atractiu i complementari al de Barcelona" i està convençut que en els pròxims mesos s'incrementarà encara més el nombre de companyies que hi operen. "Això ha de permetre acomplir l'objectiu d'ampliar la varietat de companyies aèries", va indicar.

Enrere queda el conflicte obert entre la Generalitat i Ryanair, que ha arribat a concentrar el 90% dels vols en territori gironí. El juliol del 2010 va anunciar que la companyia reduïa a la meitat la seva activitat a l'aeroport de Girona i que cancel·lava 21 rutes de les 46 que hi havia en aquell moment mentre que a principis d'aquell any ja n'havia reduït 18 més. La companyia volia pressionar així en el procés de negociació amb la Generalitat per al nou conveni. Finalment, es va arribar a un acord, el mes de novembre passat, amb un nou conveni que entrava en vigor aquesta primavera i durant un període de cinc anys.