Ryanair està aquests dies en el punt de mira de Foment. Aquest ministeri ha posat en entredit la seguretat de vol de l'aerolínia irlandesa pels aterratges d'emergència que van haver de fer tres dels seus avions a València per falta de combustible, i ha amenaçat amb retirar-li la llicència per operar en territori espanyol. Però els usuaris de l'aeroport de Girona (el que aglutina més rutes d'aquesta companyia a tot l'Estat) discrepen de les sospites de Foment i asseguren sentir-se segurs sempre que volen amb Ryanair. Tanmateix, això no treu les crítiques dels passatgers pel mal tracte que reben per part del personal de l'aerolínia, les normes sovint abusives a les quals estan subjectes i la manca d'explicacions en les incidències.

Els usuaris que ahir eren a l'aeroport coneixien amb més o menys detall els incidents del combustible, però tots van coincidir en afirmar que no havien ?tingut mai sensació d'inseguretat mentre volaven amb les aeronaus irlandeses. Un d'ells, Josep Pijoan, va qualificar els viatges amb ?Ryanair d'"autobusos amb ales": és a dir, vols barats, no gaire ?còmodes però que gairebé sempre eren puntuals i et garantien vols més o menys plàcids. Un altre passatger va recalcar que ell havia tingut més incidències quan havia volat amb grans companyies que no amb una low cost com Ryanair.

L'Agència Estatal de Seguretat, depenent del Ministeri de Foment, posseeix 100 expedients oberts contra l'aerolínia irlandesa. Els més rellevants fan referència a incidents com topades entre avions mentre feien maniobra, problemes de pressurització de la cabina, amb els frens i els motors, entre altres.

Però cap d'aquests contratemps va ser mencionat pels clients. Els viatgers que ahir voltaven per l'aeroport (catalans, francesos i ?italians, majoritàriament) van centrar les seves denúncies en el servei que ofereix la companyia ?liderada per Michael O'Leary.

Delphine Dugas, turista francesa, va explicar que Ryanair no va donar cap explicació als passatgers quan el seu vol va ?patir un retard de més de 4 hores. Una altra ?passatgera, Lola Inchaurralde, va criticar durament la ?companyia per les normes "absurdes" referents a l'equipatge, com ara no deixar pujar una càmera fotogràfica per considerar-la un segon equipatge de mà (Ryanair només deixa pujar una bossa a bord). Els problemes amb les dimensions de les maletes van ser els més ?comentats, així com també el comfort dels seients.