MÉS SOBRE LA DIADA 

Dos trens i centenars d´autobusos de les comarques gironines

La Guàrdia Urbana ha destinat la part dreta de l'Eixample per als autobusos que arribin a la ciutat des de la zona nord de Catalunya

 16:46  
Dos trens i centenars d´autobusos de les comarques gironines
Dos trens i centenars d´autobusos de les comarques gironines 

GIRONA | ROBERT GÜELL Centenars d'autobusos i dos trens ja han sortit des de les comarques gironines en direcció a Barcelona, per participar en la gran manifestació independentista convocada amb motiu de la Diada. Els ajuntaments de Figueres i Girona han noliejat dos trens que han traslladat un miler de persones, sobretot moltes famílies amb nens i grups de joves armats amb estelades, senyeres i pancartes. Els mateixos regidors han fet de revisors i han controlat que tothom que pugés als "trens especials per a la Diada" tingués el bitllet. Els dos combois anaven plens. Des de Girona ciutat també han sortit a les 3 de la tarda una cinquantena de busos. L'ANC calcula que a la demarcació n'han noliejat més de 200.

En tren, en bus o per carretera, els gironins han acudit de forma massiva a la manifestació d'aquesta Diada a Barcelona. L'èxit de convocatòria ha estat absolut i els dos trens que els ajuntaments de Figueres i Girona han noliejat especialment per a l'ocasió es van omplir en qüestió de poc temps. El primer comboi ha sortit a tres quarts de 3 de la tarda des de Figueres i ha fet parada a Girona poc després d'un quart de 4. El segon, ha passat uns 20 minuts després.

Els mateixos regidors han actuat de revisors i s'han encarregat d'organitzar els dos trens. Han muntat un punt d'accés per on havien de passar els viatgers i ensenyar els bitllets i després han organitzat la gent al principi de l'andana o al final segons si anaven en un tren o a l'altre. Els trens pararan a l'estació de Passeig de Gràcia però per a la tornada, per motius organitzatius, els hauran d'anar a buscar a l'estació de França. Els alcaldes de Girona i Figueres, Carles Puigdemont i Santi Vila, juntament amb regidors també han viatjat en tren.

"Aquest és el tren gironí cap a la independència", han cridat un grup de joves des de dalt del tren. De fet, els centenars de persones que esperaven el tren a l'estació de Girona han rebut el comboi amb crits d'"independència" i entre aplaudiments. Entre els gironins que han decidit anar a Barcelona a sumar la seva veu al clam independentista convocat per l'ANC, moltes famílies al complet amb avis, pares, fills i també molts infants i fins i tot nadons. També molts grups de joves han decidit participar a la manifestació.

L'Adriana, una romanesa que fa sis anys que viu a Catalunya, és una de les persones que han agafat el tren. "Ara farà sis anys que visc aquí i em sento catalana 100%", ha explicat. El seu desig: "que avui sigui un moment històric i poder explicar, d'aquí a uns anys, que quan Catalunya va obtenir la independència jo hi era cridant 'Visca Catalunya lliure'".

La Rosa Maria Jaumà i la seva família també han decidit anar a la manifestació de Barcelona. Feia anys que no participaven en cap manifestació de la Diada perquè coincideix amb altres compromisos familiars però aquest any han decidit que era "la primera prioritat". "Hem de demostrar que tots els catalans anem a la una i que hem dit prou", ha explicat.

Des de l'anada però ja pensant en demà, en Xavier Carrera de 60 anys i veí de Cassà de la Selva ha fet una crida als representants polítics catalans perquè "escoltin" la veu del poble i actuïn en conseqüència. "Molt parlar però fins ara no han fet res", ha afirmat.

Més de 200 autobusos

La demanda popular ha desbordat totalment les seccions locals de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) que hagut d'anar a buscar autobusos per llogar a poblacions properes a Barcelona i inclús al sud de França perquè la flota de lloguer es comarques gironines s'havia esgotat. Ja fa dies que la previsió de 200 autobusos s'ha superat amb escreix. Des de Girona ciutat han sortit una cinquantena de busos i, segons càlculs de l'ANC, només de la comarca del Gironès n'han sortit un centenar.

  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya