Els barris de Domeny i Taialà veuran pràcticament triplicat el trànsit de vehicles amb l'obertura de la sortida "Girona Oest" de l'AP-7. L'empresa Doymo ja ha acabat l'estudi sobre l'impacte que tindrà l'entrada en funcionament del nou accés a l'autopista per Sant Gregori i alerta que la mobilitat arribarà a determinats punts a un nivell "dens" amb "condicions límit" i "circulació limitada o constrenyida".

Segons les dades de l'estudi, el nou accés de l'autopista registrarà més de 22.000 vehicles al dia. La majoria d'aquests es desplaçaran en direcció a Girona i només una minoria cap a Sant Gregori. Dels que aniran a la capital, molts seguiran rectes per la carretera de Sant Gregori. Actualment, s'ha comptabilitzat que hi passen uns 8.000 vehicles en sentit Girona. Aquests 22.000 nous vehicles deixaran d'arribar a Girona pels altres dos accessos de l'autopista. n'hi ha 12.000 que ara ho fan per l'accés sud (és la meitat del trànsit en aquesta sortida) i uns 10.000 des del nord.

Aquest increment a la zona, amb 30.000 cotxes, es veurà reflectit en un augment "substancial del trànsit" que repercutirà en diferents vials. La carretera de Sant Gregori absorbirà uns 10.000 nous vehicles que se sumaran als pràcticament 8.000 actuals. També per altres vials paral·lels, sobretot per la nova urbanització de Baix Domeny com Bullidors i Roberto Bolaño. Són dos carrers amb un trànsit molt pacificats però es preveu que hi passin uns 9.000 vehicles. També pel carrer Carles Riba, on ara hi passen uns 1.000 vehicles, i s'apunta un augment de 3.000 cotxes més, que connectaran amb la carretera de Taialà.

Totes aquestes alternatives desembocaran les rotondes de Fontajau on els cotxes s'aniran distribuint cap al punt de destí per diferents indrets. Això també provocarà una puja d'intensitat de trànsit en diferents vials. A la Rambla Xavier Cugat hi passaran 6.000 vehicles més; per l'Avinguda Tarradellas uns augment de 6.000 cotxes; pel pont de la Barca uns 4.000 cotxes més; al Passeig de la Devesa i Joaquim Vayreda uns 4.000; i a la continuació de l'Avinguda de França uns 6.000. L'informe apunta a una disminució (d'uns 5.000 vehicles) al tram nord de l'Avinguda de França (Trueta) perquè part del trànsit es desviarà pel nou accés de l'autopista. A més, la rotonda del rellotge i l'avinguda de França fins al Pont de Pedret augmentaran la "saturació". Una solució serà la recuperació del doble sentit a l'Avinguda de França (amb dos carrils de sortida i un d'entrada).

La major intensitat en la mobilitat ja intuïda per l'Ajuntament ha fet que, en els darrers mesos, s'hagin engegat mesures per intentar evitar retencions. El regidor de mobilitat, Joan Alcalà, creu que la mobilitat serà "sostenible", tot i que les primeres valoracions no es podran fer fins com a mínim al maig, ja que els conductors s'aniran adaptant i buscaran la millor ruta a mesura que hi vagin passant. Alcalà ha indicat algunes accions que s'han fet per evitar la congestió. S'ha fet més gran la rotonda que rep els vehicles de l'autopista per facilitar la incorporació, s'ha millorat la sincronització dels semàfors a tota la ciutat i s'han eliminat ressalts a carrers com Carles Riba per evitar que els cotxes aturin més d'una vegada. En breu, s'augmentarà la velocitat permesa en dos vials: Carles Riba i Roberto Bolaño que passaran de 30 a 40 Km/h. Segons el regidor, els canvis busquen obtenir "el màxim de fluïdesa i el mínim d'obstacles".

Un roc a la faixa

Per Alcalà però, en el seu moment es va fer una mala planificació del sector. Per exemple, podria haver-se pensat en fer el carrer Roberto Bolaño amb més carrils. L'Ajuntament té un roc a la faixa per si les mesures no donen resultats: Els dos carrils de la carretera de Sant Gregori podrien ser d'un sol sentit i els deRoberto Bolaño, el contrari.