Ja al novembre de 2006, quan va ser declarat el contrincant de Hillary Clinton per liderar l'alternativa demòcrata a la Casa Blanca, Barack Obama es va convertir en l'home de moda als EUA. Però, des de la seva incontestable victòria a les urnes el passat 4 de novembre, ja podem dir que s'ha desencadenat l'obamania, un moviment social, de dimensions planetàries que l'ha transformat en una veritable estrella mediàtica, de l'estil dels personatges que pul·lulen per les revistes del cor. El dia després de les eleccions ja l'hem vist relaxat i esplèndid vestint roba esportiva, en un gimnàs de Chicago, la ciutat que l'ha catapultat a la presidència i que deixarà a partir del 20 de gener. I el podem veure en família la nit de les votacions en la seva web (http://www.barackobama.com) que, és clar, amb un nombre tan elevat del vot hispà, està en espanyol. Però l'obamania no només és l'addicció col·lectiva a la figura mitificada de Barak Obama, sinó que està fagocitant la seva dona, Michelle Obama; de fet, el vestit negre i vermell que va dur la nit electoral a fet córrer rius de tinta als mitjans, i, de retruc, el dissenyador de d'aquesta peça, Narciso Rodríguez, d'origen cubà, ja ha tingut el seu minut de glòria.

Malgrat que la costosa maquinària de màrqueting polític que s'ha desplegat en la campanya electoral de Barack Obama ha estat la responsable d'una estudiada coreografia cromàtica en negre i vermell amb la qual es van presentar l'esposa i la filla gran del futur president, està clar que estem davant d'una segona Jackie Kennedy, amb capacitat de tenir un paper principal en la nova legislatura política nord-americana i de brillar amb llum pròpia al costat del seu marit, el flamant president dels EUA. Aquell vestit ha esdevingut un icona, de fet ja se'l coneix pel "vestit del canvi". Un pronòstic molt desitjat.