La Policia Local de Sant Feliu es vesteix de gala per celebrar la seva Diada. L'acte central, l'atorgament de guardons de mèrit, tindrà lloc a les 12 del migdia en el Teatre Auditori Municipal, i hi assistiran el subdelegat del Govern, Francesc Francisco-Busquets, l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Pere Albó, a més de diferents regidors, convidats i responsables policials de la zona.

L'Auditori de Girona acull l'espectacle de ballet de Los Cosacos del Don, el cor folclòric més antic de Rússia. Los Cosacos del Don reprodueixen les cançons ètniques i els balls de la regió en la seva forma original. Les cançons minuciosament seleccionades d'un històric catàleg sempre estan acompanyades de balls plens d'energia.

Aquest nou programa que presenta l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) conté dos autèntics regals: una de les obres fonamentals de Stravinsky i el violoncel d'Antonio Meneses. Escrita per un jove Stravinsky, L'ocell de foc va esdevenir un gran èxit des de la seva estrena. L'obra, amb una música rítmica i plena de color, també va conquerir el París de 1910 juntament amb els Ballets Russos de Serge de Diaghilev. En la part solista de l'elegant concert de Saint-Saëns, la presèn?cia del gran violoncel·lista brasiler Antonio Meneses és tota una garantia d'una interpretació per al record. I ara els gironins tenen l'oportunitat de gaudir-ne a l'Auditori.

Contra el progrés són 7 petites obres que barregen horror i comèdia, 7 moments tan estranys com pròxims, 7 visions surrealistes i contundents sobre el progrés que no avança, el progrés que menysprea, el mateix progrés de sempre. Es podrà veure a la Sala La Planeta els dies 12 i 13.

Part de la quota gironina del Black Music Festival és enguany la banda The Pepper Pots, que el dia 13 actuaran a La Mirona. Aquella mateixa nit també pujaran a l'escenari At-Versaris amb Asstrio.

El dia abans, el 12, també a La Mirona, hauran actuat la banda britànica de jazz-rap US3 i Mothergroove.

El dia 14 serà el torn de Suitcase Brothers, aquesta vegada a Can Serrallonga.

Els crítics van acusar el compositor de Carmen de "manca de melodia, orquestració excessiva i estructura defectuosa". Si un llibretista de tanta experiència com Jean Henri Dupin, però, pronosticava que l'obra no duraria ni el temps de vint representacions, la realitat no va trigar a portar-li la contrària. Ni Bizet -ni Mérimée- ho van veure, peròDupin sí. Quan va morir, l'any 1887, ja s'havien fet més de 300 representacions de Carmen. I ara el Teatre El Jardí de Figueres l'acull en el seu escenari.

Ja fa més d'un segle que van succeir els fets que han instaurat el 8 de març com el Dia Internacional de la Dona. Però aquesta data, reconeguda per les Nacions Unides, és fruit d'un llarg procés. El fet més reconegut és l'incendi de 1908 en una fàbrica tèxtil de Nova York on van morir 129 treballadores que s'havien declarat en vaga i tancat a dins la fàbrica. Però els historiadors parlen de tres fets clau: la vaga de treballadores del tèxtil de 1857, l'incendi de la fàbrica Cotton de 1908 i el de la Triangle Shirtwaist Company el dia 25 de març de 1911. En aquest últim van morir 142 obreres (la majoria immigrants joves) que l'any anterior havien protagonitzat una vaga per demanar millores laborals. Les primeres celebracions del Dia de la Dona van ser per part de les socialistes nord-americanes el darrer diumenge de febrer de 1908. A Europa, l'any 1910 en la II Conferència Internacional de Dones Socialistes Clara Zetkin va proposar l'establiment del Dia Internacional de la Dona per tal de promoure el sufragi femení, a més de la pau i la llibertat. I el 19 de febrer de 1911 les europees van celebrar la diada. Finalment, el Dia Internacional de la Dona va quedar fixat en el 8 de març a partir de la sortida al carrer (en protesta per la manca d'aliments) de les dones russes el 8 de març de 1917.