Situada a Blanes, Contrast Racig és una de les empreses més prestigioses en disseny, fabricació i comercialització de cotxes teledirigits. Un cotxe d'aquesta escuderia, el Contrast Fuego TT10, acaba de guanyar el campionat d'Europa de Tot Terreny.

Encara no ha deixat de ser nen?

Em penso que ningu deixa mai de ser nen. De petits tots hem volgut tenir cotxes de radiocontrol. Qui no va poder potser s'ho pot permetre ara, de gran. Tenim clients des de 8 anys fins a 65.

És només un hobby per a aquests conductors?

Cadascú tria el cotxe del nivell on vol estar, i depèn sobretot del pressupost i la disponibiltat de temps. Pot ser des d'un hobby de diumenge al matí fins a gairebé una professió. Hi ha qui fa moltes hores d'entrenament i després recorre tot Europa competint. O participa al campionat del món.

Els cotxes a escala són per vostès cotxes de debò?

No em molesta que algú digui que són de joguina. Però quan et donen un cop a la cama, per exemple, notes que no són de mentida, que són ben reals.

El motor és exactament igual que el d'un vehicle gros, però a escala?

Els motors a aquesta escala són de dos temps. Com de ciclomotor però una mica més petits, perquè s'entengui. Són motors de 23cc i fins a 8 CV de potència.

Déu n'hi do en un vehcile tan petit.

En pesar el cotxe només 10 quilos, les prestacions són quasi properes a les d'un Fórmula 1. Acceleren de 0 a 100 Km/h en dos segons i mig.

Així una cursa d'aquests cotxes és tan avorrida com les de Fórmula 1?

No, no, aquestes són molt més divertides. Sobretot per una questió: els espectadors veuen tot el circuit, i no només un revolt. A més, els cotxes tenen més moviment perquè la conducció pot ser més agressiva, xoquen, etc. Diria que les curses de radiocontrol són el més gran espectacle que hi ha en l'automobilisme.

El conductor pot ser agressiu perquè sap que no en sortirà ferit...

Això és molt important. La cursa té tota l'adrenalina d'una competició, tots els components, excepte el perill pel pilot. Hi ha força accidents, però aquests cotxes són molt resistents.

Està ben vist envestir els rivals, vaja.

D'això res. Algunes fregadisses es permeten, però hi ha un reglament que ho regula tot, inclús les parades a boxes, penalitzacions...

És més important que el vehicle sigui ràpid o resistent?

Depèn del pilot (riu). Però en vendre a 20 països no sempre coneixem el pilot, així que busquem una bona combinació de rapidesa i fortalesa.

Quina característica defineix els cotxes de Contrast Racing?

Quan fa sis anys vam començar, vam revolucionar una mica el ?panorama en fer cotxes més lleugers i estilitzats que el que es portava.

Serveix com a aprenentatge?

Per mi, el pas previ a l'automobilisme de competició és el radiocontrol, no pas el kàrting. El mateix Martínez de la Rosa havia sigut sotscampió d'Europa de cotxes de radiocontrol.