El 29 d'octubre es complirà un any de l'obertura de NH Girona, el primer hotel en aquesta ciutat d'una cadena que en té 27 a Barcelona i un a Reus. Amb motiu d'aquest primer any d'activitat, Juanjo Heras, director regional de NH Hoteles a Catalunya, ha visitat les seves instal·lacions gironines.

Obrir un quatre estrelles en plena crisi va ser una decisió arriscada?

Aparentment pot semblar-ho, però és que el producte de NH és el quatre estrelles. La cadena està dirigida sobretot al client de negocis, i el que busca sobretot és aquest tipus d'hotel.

Un any després: esperaven millors resultats?

La conjuntura no ha ajudat, ha sigut absolutament complicat. I això que les perspectives no eren de treure molts beneficis, d'entrada. Els primers 3-4 mesos van ser molt complicats, després vam començar a veure la llum. S'ha de tenir en compte que un hotel nou triga un o dos anys a ubicar-se al mercat.

Quin mitjà de locomoció sol utlitzar per venir el client de negoci, que és el majoritari en aquest hotel?

Quan es tracta de convencions vénen en autobús o en avió. El client de cap de setmana, o sigui d'oci, ve en cotxe o també en avió.

Molt d'avió, hi veig. Com afectaria la marxa de Ryanair de Girona, no a vostès sinó a l'hostaleria en general?

Fins setembre han passat 1,5 milions de viatgers menys que l'any passat per l'aeroport, imagini si pot afectar els hotels. Ara a l'octubre retallen més vols, eliminen avions, implicarà que gent vagi a l'atur... home, no és bo. No tinc cap dubte que afectarà l'hostaleria gironina.

Sap que en el Google maps aquest hotel surt al costat d'una -avui- inexistent plaça de toros? És bon reclam o mal reclam, en aquest temps?

Sap que no ho sabia? És la primera notícia que en tinc. Crec que no és bo ni dolent, que a la gent el que li interessa és que està al costat del parc de la Devesa i de l'Auditori-Palau de Congressos. De moment no ha aparegut cap client desil·lusionat perquè venia a veure la plaça de toros.

De nit s'escolten els esperits dels toros que van morir aquí al costat?

He, he, no, pobrets. Li confesso que jo sóc animalista.

El sector hostaler es queixa que a Catalunya hi ha "massa" legislació.

Sí que és cert que potser depenem de molts diferents departaments que demanen moltes coses a la vegada. Però pel que conec, si fa no fa és el mateix que passa a la resta de l'Estat espanyol, no és només a Catalunya.

Tenen les cadenes d'hotels un departament dedicat a entrar a Internet i puntuar malament els hotels de la competència?

No, això és una llegenda urbana. Els grans operadors on-line sí que tenen personal específic per evitar falsos comentaris. Si ho detecten poden expulsar l'hotel de la web.

Com a expert: faci'm un nou eslògan per Girona, que estic avorrit del "Girona m'enamora".

El màrqueting no és que se'm doni gaire bé. Però bé, què tal "Girona tot l'any"? O "Gaudeix Girona", el símbol del qual podria ser una G al quadrat.