Joan Martí (Lloret de Mar, 1962), és des de fa uns dies el distribuïdor per a l'Estat espanyol, Portugal i Andorra de Nimoto, una marca d'scooters elèctrics que acaba d'arribar d'Holanda, on s'ha convertit en tot un fenomen

Mira que bé: la puc endollar a casa, com si fos el mòbil?

Exactament igual, al mateix endoll. El consum és molt baix: uns 30 cèntims cada 100 quilòmetres.

Traduït al que interessa: quina autonomia té?

Els motors elèctrics són molt sensibles a temes com el pes o les pujades. En les últimes proves que hem fet oscil·la entre els 40 km amb moltes pujades fins als 105 en pla. Però estem parlant d'un vehicle de mobilitat urbana. L'usuari mitjà d'un escúter a la ciutat fa uns 20 quilòmetres diaris com a molt.

Hi ha prou "sortidors" a les nostres carreteres i ciutats?

S'estan implementant molt ràpidament. A Girona es va instal·lar el primer punt de recàrrega fa poc, a la plaça de Catalunya. I a Barcelona se n'han instal·lat més de 200.

N'hi ha prou?

Sí perquè en ser d'ús eminentment urbà, sempre estarem a prop d'un punt de corrent. I els nostres escúters porten el carregador incorporat. De tota manera, com vostè ha dit, és com el mòbil: s'ha de sortir carregat de casa.

Per què són més cares les motos elèctriques que les convencionals?

Són lleugerament més cares per dues raons: la producció de moment és reduïda, i porten el combustible incorporat, ja que una bateria representa el 30% del valor de la moto... És com si li donessin el dipòsit ple cada dia. Al final, a mitjà termini, són molt més barates.

Les administracions aposten amb suficient força pel vehicle elèctric?

Avui per avui penso que sí. Cada cop son més les ajudes i la implicació de l'administració en aquest sector.

Ressalten que no hi ha soroll ni vibracions: no pot ser que hi hagi a qui li agradin vibracions a l'entrecuix?

M'està donant una idea per a la nostra línia d'accessoris originals!

Nimoto és el més important que ha aportat Holanda des de Cruyff?

El de Cruyff no es pot pagar amb diners, en canvi per realment poc, pot tenir una escúter elèctrica. Tanmateix la marca és holandesa però estan fabricats a la Xina, com els Iphones... i tot. Inclús els nens ara deuen venir de Xangai en lloc de fer-ho de París.

Holanda és planera: tiraran aquestes motoretes per les pujades d'aquí?

Estem fent proves amb tots els models des de fa un temps i els hem cargolat de valent. Cap problema.

!Com ho fa un lloretenc per convertir-se en el distribuïdor per a tota la península?

Amb moltes trucades i emails! Estic dedicat professionalment al món de la moto des dels 18 anys, i Nimag, propietària de Nimoto, ha estat un dels meus clients més propers.

Cada cop que s'apuja la gasolina se li eixampla el somriure?

Mmm, també vaig en cotxe i la distribució la fem amb camions. Però... admeto que un petit somriure sí que em surt (riu).