Estem d'enhorabona. I de tant en tant s'ha de celebrar. Avui s'inaugura el desdoblament de l'Eix Transversal. S'ha corregit un error històric. L'autovia s'havia d'haver fet des del principi. Però més val tard que mai. I acabada sis mesos abans de temps. He de dir que mai m'han aclarit per què no es podien haver inaugurat trams parcials amb antelació. Els catalans, que sempre ens queixem del centralisme de Madrid, fem gran un trajecte fonamental que trenca la radialitat de Barcelona, que ho ensuma tot. Afavorir el desenvolupament del territori sempre és molt positiu. L'altra bona noticia és que el 8 de gener s'inaugura el tren d'alta velocitat fins a Figueres. El que s'havia d'haver fet fa vint anys, unir la frontera de França amb Catalunya i Madrid, finalment arriba a bon termini. Aquesta infraestructura, que la paga l'Estat via els nostres impostos a través de la societat Adif, unirà encara més Girona amb Barcelona. No és broma. Depèn d'on es visqui, per qui treballi a Barcelona serà més ràpid moure's en TGV des de Girona a la capital catalana. Més d'una persona haurà de fer números per si li compensa pagar l'abonament de 10 viatges a raó de 69,1 euros. Ara bé, el TGV Figueres-Girona-Madrid només és un petit pas. Seguim tenint un dèficit gravíssim en la gestió dels trens regionals, que són lents i cars, i amb la necessària millora de carreteres com la N-II, entre moltes altres arreu del país. Ara, que a penes hi ha diners, seria molt bo enfocar les prioritats per veure per què s'ha d'apostar. El nou conseller d'infraestructures, el figuerenc Santi Vila, té molta feina per endavant. L'habilitat dels bons polítics i gestors és fer el millor amb els recursos escassos. Que no s'equivoqui. Tant de bo puguem seguir fent inauguracions.