28 de març de 2018
28.03.2018

Deu raons per posar la venda del pis en mans d'una immobiliària

Des de Ceigrup destaquen l'estalvi de temps i la tranquil·litat del client durant tot el procés

28.03.2018 | 07:15
Les agències immobiliàries vetllen perquè comprador i venedor arribin a un acord amb garanties.

Posar el pis a lloguer pot portar molts maldecaps. Gestionar la venda de l'immoble requereix molt de temps i feina. A més, la falta de pagament per part dels inquilins és un problema força comú. Davant d'això són molts els beneficis que pot aportar el fet de posar la gestió de la venda de l'habitatge en mans d'un bon professional d'agència immobiliària. Des de Ceigrup proposen 10 raons clau per estalviar temps i estar tranquil mentre un grup de professionals àmpliament experimentat porta la gestió de la compravenda de l'immoble.


Moltes persones

amb qui negociar

La compravenda d'un habitatge suposa respondre a moltes preguntes i parlar amb molta gent que defensa els seus interessos. S'ha de negociar amb el comprador, l'agent del comprador i l'advocat del comprador que busquen el millor acord per al seu client. També s'ha de tractar amb les empreses que preparen diferents certificats d'eficiència energètica, urbanisme i habitabilitat, així com amb el banc del propietari, que gestiona la hipoteca sobre l'habitatge a transferir.

No es tracta només de dedicar temps a cadascun d'aquests grups de persones, també cal saber defensar els interessos propis de manera adequada.


Com preparar l'habitatge per a la seva venda

Un bon professional assessorarà el propietari sobre com dur a terme una correcta posada a punt de la casa, i col·laborarà en la millora de la seva imatge per tal de promocionar de la millor forma possible el seu habitatge en venda, com tenir estances netes i ordenades, pintar les parets si és necessari, o fer les reparacions que calguin si hi ha quelcom en mal estat que fa devaluar el preu de l'immoble. També cal despersonalitzar la casa: retirar objectes personals, quadres, records i fotografies.


Filtratge de potencials compradors

L'agent immobiliari farà una tasca d'investigació del possible comprador. Essencialment, es verificarà la seva capacitat financera per afrontar la compra de l'immoble, sigui mitjançant recursos propis o entitats financeres. També caldrà comprovar si el comprador està en una fase inicial de recerca o vol comprar a curt termini.

En les zones turístiques, on el comprador és altament probable que sigui d'origen estranger, la tasca de l'agent amb un bon domini dels idiomes i coneixement dels costums comercials a nivell internacional és indispensable, tant per al comprador com per al venedor, fent d'intermediari en cas d'existir barreres idiomàtiques o culturals.

A més a més, les agències immobiliàries ofereixen seguretat als potencials compradors que representen, ja que estan qualificats com a professionals a través del Col·legi d'Agents de la Propietat Immobiliària o bé el registre AICAT de la Generalitat.


Resposta solvent als dubtes dels compradors

Un bon professional sabrà abordar qualsevol tipus de pregunta, des de qüestions bàsiques fins a dubtes específics que els propietaris poden desconèixer. A banda d'interessar-se per les característiques i l'estat de l'habitatge, els compradors volen saber més coses sobre l'operació i tot el procés de compra.

Els avantatges de comprar un immoble de segona mà en comptes de nou, quins son els impostos i despeses de compra o com saber si l'habitatge té pagaments pendents, per exemple, són algunes de les preguntes a les quals un venedor ha de respondre, i qui millor que un bon professional immobiliari per fer-ho de la forma més efectiva.


El valor econòmic

del temps

Les operacions que duren poques setmanes solen ser les que donen millors resultats als propietaris. Quan més temps passa des que es posa en venda l'immoble aquest comença a perdre valor. A més, si es manté per molt de temps en oferta, pot acabar per cremar-se, ja que el nombre finit de potencials compradors ja saben que la propietat porta molt de temps al mercat i que pot existir algun factor amagat que estigi condicionant la seva venda.

Deixar la gestió de la compravenda de l'habitatge a un bon professional dona garanties d'estalvi de temps a ambdues parts, fent que l'operació sigui més àgil facilitant així que no es dilati en el temps.


Qüestions contractuals

En cas d'arribar a un acord, l'aspecte formal no s'acaba en el contracte de compravenda entre les parts. Hi ha moltes clàusules a tenir en compte, a part de les qüestions hipotecàries, com poden ser possibles herències, plusvàlues i altres impostos que poden afectar tant el comprador com el venedor. Molts compradors poden fer-se enrere en el cas que el contracte no els garanteixi confiança. És molt important conèixer totes les condicions contractuals, i saber resoldre totes les qüestions relatives al mateix, per tal d'oferir una imatge professional i alhora efectiva de la gestió de l'operació de compravenda.


L'ús de tecnologia i

eines professionals

Actualment, l'agent immobiliari ha de ser un expert en màrqueting i en l'ús de les noves tecnologies per potenciar l'atractiu de l'immoble. S'han de dominar les eines necessàries per donar la millor imatge possible de la finca i arribar al públic adient i de forma adequada. Un bon professional, si és necessari, contractarà altres experts especialitzats en tasques orientades a maximitzar l'impacte de l'immoble vers la competència. Un bon home staging, fotografies de qualitat, realitzar un vídeo reportatge o un bon posicionament web, per exemple, poden esdevenir eines de gran valor per maximitzar l'atractiu de l'immoble que es vol vendre. Tot amb l'objectiu de fer de la gestió de compravenda de l'immoble un èxit amb garanties.


Establir el preu de mercat

Si es vol vendre una finca en un període de temps relativament curt, és molt important fixar un preu que no estigui fora de mercat. És per això que els agents immobiliaris disposen de molta informació relativa als immobles de la seva zona d'acció. Un bon professional coneix els preus mitjans de cada zona, quina tipologia d'habitatge és més o menys atractiva o quin tipus d'immoble demanden els compradors. Aquesta informació, basada en l'anàlisi de múltiples variables que un venedor particular potser no valora, li permet ajustar al detall el preu òptim que demanda el mercat, fixant així a cada habitatge el preu que li pertoca.


L'abast de l'anunci i

una correcta difusió

Aconseguir una bona presència als portals especialitzats en la venda immobiliària és difícil i té el seu cost. A més, cada cop hi ha més portals que només permeten la publicació a través d'agències immobiliàries.

A més a més, si el que es vol és vendre una segona residència en una zona turística, s'han de tenir en compte les traduccions i publicació en portals estrangers, que pot ser una tasca difícil per a un particular.


Tancar una compravenda

Abans de tancar una operació de compravenda hi ha una sèrie de qüestions que cal tenir en compte. La primera és que la supervisió tècnica de l'habitatge hagi sigut satisfactòria. També s'ha de comprovar que el contracte estigui aprovat per la part compradora, així com comprovar que el comprador tingui el finançament suficient. Finalment, s'ha de mirar que els càlculs d'impostos i els costos de notaria i registre siguin els correctes.


Aquestes són tasques feixugues que poden treure molt de temps i que requereixen una atenció molt focalitzada per tal que es realitzin de forma correcta. Un bon professional té tot això en compte, disposa de l'experiència necessària per dur a terme aquestes tasques de la forma més àgil, eficient i, el més important, econòmicament possible per tal d'estalviar al venedor possibles complicacions en el futur.

Així doncs, una gestió professional de la compravenda d'un habitatge és una part vital per tal de poder vendre l'immoble de la forma més ràpida possible, amb el preu òptim i amb totes les garanties, tant en la gestió efectiva com en l'àmbit contractual, que permetin estalviar temps i viure tot el procés amb la màxima tranquil·litat.

En aquest sentit, Ceigrup fa més de 25 anys que contribueix a millorar les vides dels seus clients. Tot i els convulsos últims anys, el seu rigor, la seva professionalitat i la relació de confiança que mantenen amb els clients, els han permès seguir sent la marca immobiliària de referència a la Costa Brava i les comarques gironines.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema