06 de abril de 2018
06.04.2018

Ceràmica japonesa a la Garrotxa

Sala Oberta 1 del Museu de la Garrotxa, Olot. Carrer de l'Hospici, 8 H Del 10 de febrer al 6 de maig. Feiners de 10 a 13 h i de 17 a 20 h. Dissabtes, diumenges i festius d´11 a 14 h i de 17 a 20 h. Dilluns tancat.

09.04.2018 | 07:05
Ceràmica japonesa a la Garrotxa

Al Museu de la Garrotxa s´exposa, fins a principis de maig, una col·lectiva de reconeguts artistes contemporanis japonesos que van participar en un seminari l´any 1986, organitzat per la Cooperativa de Ceramistes COURE d´Olot, a la Vall de Bianya. Aquesta trobada va incloure la realització d´obres que, a part de permetre observar-ne el procés d´elaboració, va deixar un fons molt valuós amb peces d´autors de trajectòria internacional.

El més rellevant d'aquest esdeveniment és que va provocar un xoc entre la tècnica de la ceràmica tradicional i les interpretacions més modernes de la ceràmica que, a més, provenien de cultures, contextos i corrents estilístics diversos. Per tant, el que hi trobem és una col·lecció esplèndida d´obres d´art innovadores des de diversos punts de vista, que exploren llenguatges com l´hiperrealisme, l´abstracció, la poètica dels símbols o un treball simbiòtic amb el material. Aquest conjunt és, doncs, una bona oportunitat per aproximar-se a la interpretació que fan els artistes japonesos de les avantguardes, corrents i llenguatges occidentals de la segona meitat del segle XX; alguns d'ells, com Hiroaki Morino Tamei, Miyanaga Rikichi o Araki Takako, van estudiar o viatjar als Estats Units, d´on extreuen una forta influència de les visions més recents de la creació amb el fang. D´altres, com Satoru Hoshiro o Ryoji Koye, els podem identificar amb corrents organicistes i altres influències internacionals.

Les peces del fons s'acompanyen d´un espai interactiu que permet als nens i les famílies tenir una experiència lúdica que els apropi al context de les obres, així com d´un espai documental que inclou un debat protagonitzat pels mateixos artistes durant les jornades del 1986.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook