12 de octubre de 2018
12.10.2018

La discoteca que es porta

Música en «streaming». L'èxit d´Spotify ha provocat que en el dia d'avui siguin diverses les plataformes de música en «streaming» que competeixen per instal·lar-se a milions de mòbils

12.10.2018 | 11:29
La discoteca que es porta

Els més melòmans afirmen ?afirmem? que no hi ha res com posseir una bona col·lecció de la millor música. Col·leccions de vinils, CDs i cintes que han anat creixent i evolucionant amb el pas dels anys. D'altra banda, els més tecnològics diuen ?diem? que la comoditat que ofereixen els serveis de música en streaming no és comparable amb aquestes bastes i inesgotables col·leccions, acumuladores de pols en molts casos. I la veritat és que la qualitat tecnològica està desplaçant el romanticisme del passat analògic. Tot i que alguns encara s'hi resisteixin.

Malgrat que en els últims tres anys la venda de música està gaudint d'un dolç moment al nostre país amb una facturació en creixement, la veritat és que els números ?522,000,000 el 2016? estan lluny d'aquells 676 milions facturats el 2009, segons el portal Statista.

No obstant això, el nombre d'usuaris de música en streaming, amb serveis com Amazon Music, Apple Music, Google Play Music, Spotify o Tidal no paren de créixer. I és que, tenir accés a milions de cançons per 10 € al mes ?15 € per famílies? és una oferta massa temptadora per a qualsevol.

Si analitzem els principals serveis de música en streaming, i especialment si els hem provat tots, la veritat és que les diferències entre tots ells són mínimes. Evidentment, com més gran sigui el catàleg ?Tidal surt guanyadora en aquest aspecte?, més possibilitats hi ha de trobar aquell tema que tant ens agrada.

Però potser són els serveis de música aleatòria anomenats «ràdio» els que poden marcar la diferència. Apple, a través de la secció Beats 1, ofereix una barreja de cançons única, creades per alguns dels millors discjòqueis radiofònics del planeta. Però, d'altra banda, el fet que no es pugui reproduir en un navegador els penalitza en usabilitat.

Amazon Music és l'únic que ofereix un servei gratuït sense publicitat, però als seus subscriptors Prime. El «breu» catàleg que ofereix ?2.000.000 de cançons? es pot complementar amb un servei de pagament anomenat Unlimited, que costa 10 € / mes i ofereix un catàleg amb més de 50 milions de temes.

Spotify, el rei del sector, amb més de 60 milions d'usuaris de pagament, és l'únic que ja està disponible a tots els cotxes equipats tant amb Android Auto com CarPlay d'Apple. I això els dona avantatge.

L'últim a arribar, Tidal, té al darrere padrins com Jay-Z, Beyoncé o Madonna, i això es nota. Però, al final, el millor és provar-los tots ?és franc? i triar aquell que millor s'adapta als nostres gustos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook