22 de març de 2019
22.03.2019
Diari de Girona
Tecnologia

Apple es llança a la piscina televisiva

El gegant tecnològic ha avançat tres grans presentacions de nous dispositius perquè el pròxim dilluns tota l'atenció se centri en el seu gran anunci tecnològic de l'any: Apple presentarà una plataforma audiovisual que competirà amb els totpoderosos Netflix, HBO i Amazon

22.03.2019 | 02:00
Apple es llança a la piscina televisiva

Des de fa mesos s'ha estat especulant -i molt- amb la nova aventura tecnològica que Apple tenia entre les seves mans. Diferents projectes audiovisuals amb noms com J.J. Abrams, M. Night Shyamalan, Steven Spielberg, Jennifer Aniston o Jason Momoa portaven al seu costat la paraula «Apple» escrita i, com si es tractés d'una cosa evident, tots els rumors apuntaven cap a un nou servei de televisió en streaming per competir no només amb els totpoderosos Netflix, HBO o Amazon Prime Video, sinó també amb un altre gegant que aviat arribarà a través del cable de fibra òptica: la plataforma que llançarà Disney.

Malgrat que el combat entre tants contendents pugui semblar desigual, tenint en compte el poder econòmic que té Apple, convé recordar que entra en un mercat -el dels continguts audiovisuals- totalment nou per a ells. Companyies com Netflix, HBO o Disney hi porten anys -dècades en algun cas- d'avantatge, i tot el coneixement acumulat durant tant de temps suposa molt. I a més, altres també tenen múscul econòmic: s'espera que aquest any Netflix gasti més de 13.000 milions d'euros en nous continguts, segons Variety.

L'esdeveniment que tindrà lloc dilluns al Teatre Steve Jobs de Cupertino suposarà la posada de llarg d'un nou servei d'una companyia que, després de veure com es refreden lleugerament les vendes dels seus dispositius estrella -amb l'iPhone al capdavant-, està virant cada vegada més cap als serveis tecnològics.

La plataforma musical Apple Music ja compta amb 56 milions de subscriptors de pagament segons una informació del Financial Times, i no deixa de créixer amb cada mes que passa. A això cal afegir-li l'imparable èxit de la seva App Store, que va facturar gairebé 41.000 milions d'euros el passat 2018.

De fet, si s'ajunten tots els serveis de la companyia, en el primer trimestre de l'any aquests van augmentar la seva facturació un 19% respecte a l'any anterior. I ara arriba la televisió. I també les notícies.

Apple News, el servei de notícies «tot en un» que ja opera a EUA, Gran Bretanya i Austràlia, arribarà a altres països del món en breu, afegint així un servei més a tot l'ecosistema.

I perquè res enterboleixi el gran anunci de dilluns, la col·lecció de nous dispositius que s'han anunciat aquesta setmana s'han presentat gairebé d'amagat. Així ha estat com la renovació dels ordinadors iMac, la presentació de dos nous iPad, i molt especialment l'anunci dels esperats AirPod de segona generació, han quedat en un pla menys rellevant. Senyores, senyors, és l'hora de l'espectacle. I sembla que començarà dilluns.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook