Roses i la seva gastronomia local són tota una referència en el món de la cuina i ara fan un pas més reivindicant-se com un destí durant tot l'any superant els conceptes d'estacionalitat i temporada. Per aquest motiu, s'ha posat en marxa la campanya que porta per nom «Cuina de temporada tot l'any» que busca possicionar Roses com a gran destinació gastronòmica i que, a més, s'emmarca en el segell de qualitat gastronòmica presentat fa unes setmanes amb l'apadrinament de Ferran Adrià.

Roses vol celebrar la primavera i que aquest esclat serveixi per sortir de l'etapa de restriccions d'aquest darrer any. Vol que aquest esperit de primavera s'allargui durant tot l'any i per aquesta raó diversos bars i restaurants locals s'han implicat en la iniciativa presentant uns menús i uns plats molt especials. En aquest sentit han explicat que l'Associació d'Empresaris Roses-Cap de Creus vol posicionar encara més Roses com a destinació gastronòmica durant tot l'any i amb aquest objectiu impulsa, des de la Taula de Gastronomia, una nova campanya que s'ha iniciat aquesta primavera però que s'allargarà durant l'estiu, la tardor i l'hivern.

Els restaurants i bars associats a l'entitat poden penjar al web de l'entitat, www.livingroses.cat/cuina-de-temporada, el seu menú, plat i/o tapa utilitzant productes de cada temporada de l'any i sempre que sigui possible es recomana que siguin de proximitat. També s'ha creat menudo.app, una aplicació on els restaurants poden penjar els seus menús i compartir-los amb tothom de manera gratuïta i que estarà del tot a punt d'aquí a unes setmanes.

Aquí es poden consultar tots els plats especials que s'han elaborat, els preus i les condicions. Tot plegat funcionarà mentre estiguin aixecades les restriccions sanitàries. És una bona notícia que els restauradors locals puguin començar a sortir d'aquesta etapa i ho faran amb força donat que són tretze els restauradors adherits inicialment però s'espera que en les properes setmanes s'hi puguin sumar molts més.

Els restaurants que ja han anunciat que participen en la campanya són: Cal Campaner, Can Cervera, El Caiman, El Cerdanya, Els Pescadors, Falconera, Gozos Mundanos, La Bodega, l'Àncora, Pizzeria de Brix, Rocfort, Rom i Santa Llúcia. La cuina de temporada de primavera s'allargarà fins al mes de juny. Segons els seus promotors, la campanya s'emmarca en la gran aposta de l'entitat «pel producte de qualitat del territori que s'ha iniciat amb la posada en marxa, el passat mes de febrer, del segell Gastronomia d'Origen, també impulsada per l'Associació d'Empresaris Roses-Cap de Creus».

Es tracta de posar en primera línia el producte de proximitat i la millora de la qualitat turística. «La iniciativa vol posar en valor l'excel·lència dels productes de l'Empordà i potenciar Roses i la comarca com a gran destinació gastronòmica perquè continuï essent capdavantera. El nou segell està cofinançat pel Grup d'Acció Local Pesquer.