Diari de Girona

Les millors vistes sobre Arbúcies

uUna ruta en BTT de quasi 30 quilòmetres ens condueix fins al castell de Montsoriu

El castell de Montsoriu va ser en els segles XVIII i XIV la residència dels vescomtes de Cabrera. | DAVID APARICIO

Les millors vistes que podem tenir sobre la vall d’Arbúcies i fins i tot sobre la zona de la Tordera són des de la monumental fortificació del castell de Montsoriu, una autèntica joia del patrimoni de la comarca de la Selva. Montsoriu representa una part molt important de la història de Catalunya. Va ser residència dels vescomtes de Cabrera durant els segles XVIII i XIV i, segons es recull a la web oficial d’Arbúcies, és una «de les mostres més brillants de l’arquitectura medieval de Catalunya».

Les vistes des del castell són espectaculars. | DDG

Per conèixer aquest rellevant element patrimonial res millor que fer una ruta en BTT d’Arbúcies fins al castell. El detall de l’itinerari el podem trobar a la web municipal en l’apartat de rutes i passejades. Se surt des del pavelló de Can Pons d’Arbúcies i cal tenir present que tot l’itinerari està perfectament senyalitzat. Són 29’2 quilòmetres en una ruta parcialment circular que es poden cobrir en tres hores i mitja, ja que el grau de dificultat és mitjà.

Una de les sales recuperades de la fortificació. | DDG

Sortint d’Arbúcies s’ha de seguir l’antiga carretera fins a trobar la pista forestal que arriba fins a la zona coneguda com a El Replà. Segons queda detallat a la ruta, a partir d’aquest punt l’itinerari és circular. «El tram de pujada ens condueix al castell travessant la urbanització de Fogueres de Montsoriu. Des d’aquí, i en uns 15-20’, arribarem al castell de Montsoriu, des d’on gaudirem d’unes magnífiques vistes de la vall d’Arbúcies i del corredor de la Tordera», s’especifica a la descripció de la ruta. Els ciclistes que facin el recorregut hauran de refer un tram de pista i desviar-se cap a la dreta en direcció a Cal Bruix, la Janeta i El Replà. I a partir d’aquest punt s’ha de tornar pel mateix camí que a la pujada. «Cal estar alerta perquè constantment es creuen moltes pistes i no ens hem de confondre. La ruta està senyalitzada amb indicadors grocs i correspon a la ruta 22 del Consell Comarcal de la Selva», ens adverteixen.

El tipus de camí que hauran de superar els ciclistes són pistes forestals i carretera amb trams d’inici, arribada i enllaç a la urbanització de Fogueres de Montsoriu. El paisatge és realment espectacular i trobarem gran zona d’alzinars i suredes i, un cop culminem, podrem arribar al castell i gaudir d’unes excel·lents vistes.