Abans sovint es deia que les bicicletes eren per a l’estiu... però el cert és també que el seu ús s’ha estès tant i s’ha convertit en un bon exercici d’oci que es pot assegurar que la bicicleta és per gaudir-la durant tot l’any. Anar en bicicleta per ocupar estones d’oci i fer esport està molt generalitzat. A les comarques gironines tenim la sort de disposar de molts espais naturals per fer recorreguts. L’estrella, però de les rutes són els diferents itineraris de les Vies Verdes.
La ruta en bicicleta d’aquesta setmana transcórrer per la comarca del Gironès i està recollida a la web de les Vies Verdes. Es tracta d’una proposta de ruta circular fàcil de fer que, segons s’especifica a la web, combina la via verda del Carrilet II i la nova via verda del Pla del Gironès Sud. Qui s’animi a fer-la ha de saber que es tracta d’un itinerari de 37 quilòmetres. Se surt des de l’estació del Carrilet de Girona i passarem per Cassà i Fornells de la Selva. «Es tracta d’una ruta intermunicipal que engloba diverses tipologies de vies ciclistes: camí verd compartit amb vianants, pista de bicicletes bidireccional, carril bici protegit en zona interurbana i carrer en zona 30», segons consta a la descripció.
També es detalla que la ruta té també dues opcions de 20 o 25 quilòmetres de distància. El traçat del carrilet està descrit un itinerari de l’antic recorregut que feia el ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona. És una ruta suau, amb pocs pendents i revolts, molt directe i lineal i amb un paviment compost per material «granular del tipus sauló que queda molt integrat en la tipologia dels terrenys que travessa l’itinerari, encara que també hi hagi trams urbans en totes les poblacions per les quals transcorre».
Aquesta ruta completa de les Vies Verd, comença a la ciutat de Girona i «travessa en primer lloc la depressió de la Selva, caracteritzada per un paisatge en mosaic amb alternança de conreus i forests on els dies més clars podem gaudir d’una panoràmica extraordinària que abasta des dels contraforts més orientals dels Pirineus fins al Montseny, passant pels relleus en costa de la Serralada Transversal (el Far, Sant Roc, Rocacorba)».
També a « l’alçada de Cassà de Selva enllaça amb la ruta Termal, una via verda cap a Caldes de Malavella. La segona meitat del traçat discorre per la vall del Ridaura, que separa el massís de Cadiretes, al sud, del massís de les Gavarres i que, amb un suau desnivell, ens facilita l’arribada al mar just a Sant Feliu de Guíxols, població bressol del topònim “Costa Brava”, des de la qual es pot gaudir de magnífiques vistes», tal com es descriu.