Festa de la sal: La memòria de la gent del Mar · L'Escala

De divendres 15 a diumenge 17 · Platja de l'antic port     

L’any 1997, coincidint amb els 300 anys de l’Alfolí de la Sal, va néixer la Festa de la Sal per rememorar els orígens pescadors i saladors, la relació de tot un poble amb la mar i per a transmetre aquest món a les generacions futures. El 2016 la Generalitat la va declarar Patrimoni Festiu de Catalunya. L’any 2017, 20 anys després, l’Alfolí s’ha recuperat per a la ciutadania com a Museu de l’Escala. La Festa de la Sal se celebra a la platja de l’antic port de l’Escala cada tercer dissabte de setembre, just quan acabava la temporada de pesca del sardinal. La festa mostra tots els elements essencials de la vida quotidiana de les famílies de pescadors de l’Escala com són els oficis, les danses, les cançons i la cuina.

Torna la mosca d'en Quim · Girona

Dissabte 16 i diumenge 17 · Teatre Municipal         

Després de l’èxit assolit l’any passat, La Fal·lera torna al Municipal amb aquesta obra sobre l’origen dels capgrossos gironins, dissenyats per Joaquim Pla i Dalmau l’any 1962. 

Yaunest obre el Soterrània · Girona

Dissabte 16 · Ateneu 24 de Juny 

L’Ateneu 24 de Juny celebra 25 anys amb un correateneus, dissabte a les 18.30 h des d’El Forn, i una sessió de Dj. Oskuro. Diumenge hi haurà arrossada popular i concert de The Rusties Blues Band.

Fira del formatge artesà · Lladó

Diumenge 17 · Nucli antic de Lladó 

El poble de Lladó torna a acollir els millors formatges artesans catalans al voltant de la plaça major i el seu meravellós casc antic. Durant tot el dia es podrà gaudir del millor producte formatger català, juntament amb altres amb productes alimentaris artesans, maridatges, concerts i activitats infantils.

Fira del vi de la Costa Brava · Palafrugell

De divendres 15 a diumenge 17 · Plaça Can Mario

La plaça de Can Mario esdevé aquest cap de setmana la capital dels vins i escumosos de Catalunya amb una fira organitzada per la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre. La cita farà d’aparador d’un centenar de referències d’una seixantena de cellers procedents de totes les denominacions

Fira del conte de Medinyà · Medinyà

Diumenge 17 · Nucli de Medinyà (Sant Julià de Ramis)  

El petit nucli del poble s’omplirà aquest diumenge de color, imatgeria, tendals, pancartes, figures, murals..., ambientació de conte en una nova edició del fira del conte. La fira se celebra aquest mes de setembre després que el passat mes de maig s’hagués d’ajornar per previsió de pluja.